(C/2023/1129)Język postępowania: niderlandzki
(Dz.U.UE C z dnia 4 grudnia 2023 r.)
Sąd odsyłający
College van Beroep voor het bedrijfsleven (Niderlandy)
Strony w postępowaniu głównym
Strona skarżąca: American Express Europe SA, American Express Carte France SA, Visa Europe Ltd, MasterCard Europe SA, Autoriteit Consument en Markt, Koninklijke Luchtvaart Maatschappij NV
Druga strona postępowania: International Card Services BV
Pytania prejudycjalne
1) Czy do celów stosowania przepisów materialnych rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/751 1 z dnia 29 kwietnia 2015 r. w sprawie opłat interchange w odniesieniu do transakcji płatniczych realizowanych w oparciu o kartę (zwanego dalej "rozporządzeniem") art. 2 pkt 11 tego rozporządzenia należy interpretować w ten sposób, że całkowitą kwotę netto płatności, rabatów i zachęt otrzymywanych przez partnera w ramach co-brandingu w trójstronnym systemie kart płatniczych w związku z transakcjami płatniczymi lub powiązanymi czynnościami opartymi na karcie uznaje się za kompensatę netto, nawet jeżeli partner w ramach co-brandingu sam nie jest wydawcą?
2) Czy art. 4 w związku z art. 2 pkt 10 zdanie drugie rozporządzenia należy interpretować w ten sposób, że kompensata netto mieści się bezpośrednio w zakresie stosowania art. 4?
3) Czy art. 5 rozporządzenia należy interpretować w ten sposób, że odnosi się on także do opłat - łącznie z kompensatą netto - jakie partner w ramach co-brandingu otrzymuje od systemu kart płatniczych wówczas, gdy partner w ramach co-brandingu nie jest wydawcą?
4) a) Czy art. 5 rozporządzenia należy interpretować w ten sposób, że wynagrodzenie - łącznie z kompensatą netto - otrzymywane przez partnera w ramach co-brandingu w związku z transakcjami płatniczymi lub powiązanymi działaniami ma cel równoważny z opłatą interchange, jeżeli ma ono w zamierzeniu rozszerzyć zakres funkcjonowania systemu kart płatniczych?
b) Czy art. 5 rozporządzenia należy interpretować w ten sposób, że wynagrodzenie - łącznie z kompensatą netto - otrzymywane przez partnera w ramach co-brandingu w związku z transakcjami płatniczymi lub powiązanymi działaniami ma skutek równoważny z opłatą interchange, jeżeli prowadzi ono do rozszerzenia zakresu funkcjonowania systemu kart płatniczych?
c) W razie udzielenia odpowiedzi przeczącej na powyższe pytania pojawia się pytanie o kryteria lub czynniki, na podstawie których należy dokonać oceny tego, czy wynagrodzenie - łącznie z kompensatą netto - otrzymywane przez partnera w ramach co-brandingu w związku z transakcjami płatniczymi lub powiązanymi działaniami ma cel lub skutek równoważny z opłatą interchange?
5) Czy art. 5 rozporządzenia należy interpretować w ten sposób, że do celów stosowania art. 4 rozporządzenia wynagrodzenie należy uznać za część opłaty interchange już wtedy, gdy ma ono cel równoważny z opłatą interchange?
co-
na rzecz
otrzymanych przez partnera w ramach co-brandingu od systemu kart płatniczych w związku z transakcjami
płatniczymi lub powiązanymi czynnościami opartymi na karcie?
7) a) Czy art. 2 pkt 11 rozporządzenia należy interpretować w ten sposób, że od całkowitej kwoty, jaką partner w ramach co-brandingu otrzymuje od systemu kart płatniczych, można odliczyć nie tylko wynagrodzenie pieniężne partnera w ramach co-brandingu, ale również koszty lub ekonomiczną równowartość świadczeń partnera w ramach co-brandingu?
b) W razie udzielenia odpowiedzi twierdzącej na powyższe pytanie: na podstawie jakich kryteriów należy określić tę wartość?