(2018/C 456/01)(Dz.U.UE C z dnia 18 grudnia 2018 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ I PRZEDSTAWICIELE RZĄDÓW PAŃSTW CZŁONKOWSKICH ZEBRANI W RADZIE,
WYRAŻAJĄC UZNANIE dla współpracy w zakresie unijnej polityki młodzieżowej do roku 2019 r. UE prowadzi od 2002 r. 1 specjalną współpracę w zakresie unijnej polityki młodzieżowej, opartą na zasadach aktywnego uczestnictwa i równego dostępu do możliwości, w synergii z innymi politykami ukierunkowanymi na młodzież, takimi jak polityka dotycząca kształcenia i szkolenia oraz polityka zatrudnienia. Współpraca ta zaowocowała zmianami w polityce i w przepisach państw członkowskich oraz przyczyniła się do budowania zdolności organizacji młodzieżowych.
PRZYPOMINAJĄC, że ponieważ celem niniejszej rezolucji jest ustanowienie strategii UE na rzecz młodzieży, która to strategia będzie w stanie odpowiedzieć na wyzwania stojące przed młodymi osobami w całej Europie, zapewnić wspólną i spójną reakcję UE na te wyzwania oraz uzupełnić wysiłki i inicjatywy podejmowane w tym względzie przez państwa członkowskie, taki cel może zostać lepiej osiągnięty na poziomie UE niż przez pojedyncze państwa członkowskie. W związku z tym Rada może podjąć działania zgodnie z zasadą pomocniczości określoną w art. 5 Traktatu o Unii Europejskiej, by osiągnąć taki cel. Zgodnie z zasadą proporcjonalności określoną w tym artykule niniejsza rezolucja nie wykracza poza to, co jest konieczne do osiągnięcia tego celu.
UZNAJĄ, że
Z ZADOWOLENIEM PRZYJMUJĄ
Komunikat Komisji z dnia 22 maja 2018 r. pt. "Angażowanie, łączenie i wzmacnianie pozycji osób młodych: nowa strategia UE na rzecz młodzieży" 5 .
W ZWIĄZKU Z POWYŻSZYM UZGADNIAJĄ:
1 Rezolucja Rady w sprawie odnowionych ram europejskiej współpracy na rzecz młodzieży (2010-2018);
3 Dok. 9264/18 ADD 2 - (część 1-7).
4 Komunikat Komisji pt. "Inwestowanie w młodzież Europy" (COM(2016) 940); konkluzje Rady w sprawie strategicznych perspektyw europejskiej współpracy na rzecz młodzieży po roku 2018, maj 2017 r.
5 Dok. 9264/18 + ADD 1 - ADD 8 - COM(2018) 269 final.
6 Więcej szczegółów w załączniku 1 dotyczącym unijnego dialogu młodzieżowego.
8 Grupa ekspertów ds. "wpływu pracy z młodzieżą oraz uczenia się pozaformalnego i nieformalnego na odpowiadanie na wyzwania, przed którymi stają młodzi ludzie, zwłaszcza w zakresie przechodzenia z etapu edukacji do etapu pracy". http://ec.europa.eu/ assets/eac/youth/library/reports/contribution-youth-work-summary_en.pdf
9 Więcej szczegółów w załączniku 2 dotyczącym przyszłych krajowych planerów działań.
10 Więcej szczegółów w załączniku 1 dotyczącym unijnego dialogu młodzieżowego.
11 Więcej szczegółów w załączniku 4 dotyczącym planu prac UE na rzecz młodzieży na lata 2019-2021.
12 Dok 11865/18, wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego "Erasmus": unijny program na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu oraz uchylającego rozporządzenie (UE) nr 1288/2013.
13 Dok 9264/18 ADD 1, dokument roboczy służb Komisji pt. "Wyniki otwartej metody koordynacji w dziedzinie młodzieży (2010- 2018)", towarzyszący komunikatowi Komisji pt. "Angażowanie, łączenie i wzmacnianie pozycji osób młodych: nowa strategia UE na rzecz młodzieży".
14 Dok. 9632/17 Rezolucja Rady w sprawie usystematyzowanego dialogu i kształtowania dialogu z młodzieżą w przyszłości w kontekście polityk europejskiej współpracy na rzecz młodzieży po roku 2018.
15 www.youthgoals.euIkony symbolizujące europejskie cele młodzieżowe zaprojektowała Mireille van Bremen; można je pobrać wraz z instrukcją ich wykorzystywania.
16 Z należytym poszanowaniem zasady pomocniczości sformułowanie "wszystkich płci" należy interpretować zgodnie z krajowym i unijnym ustawodawstwem oraz w świetle krajowych okoliczności.
17 Akronim "LGBTQI+" ma symbolizować wszystkie tożsamości nieheteroseksualne i niebinarne; poszczególne litery oznaczają: lesbijki, gejów, osoby biseksualne, transpłciowe, queer/poszukujące i interseksualne, natomiast + wskazuje, że jest to lista niewyczerpująca.