Ogłoszenie o naborze ECA/2015/DIR1 - Dyrektor - Izba kontroli - (Grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Izba I.

OGŁOSZENIE O NABORZE ECA/2015/DIR1
Dyrektor - Izba kontroli
(Grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)
Izba I

(2015/C 356 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 28 października 2015 r.)

KIM JESTEŚMY

Europejski Trybunał Obrachunkowy jest instytucją Unii Europejskiej (UE) ustanowioną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami UE. Jako zewnętrzny kontroler UE przyczynia się on do poprawy zarządzania finansami UE i jest niezależnym strażnikiem interesów finansowych obywateli Unii Europejskiej.

Trybunał przeprowadza kontrole, na podstawie których ocenia pozyskiwanie i wykorzystywanie środków finansowych UE. Bada on, czy operacje finansowe zostały właściwie zarejestrowane i przedstawione, legalnie i prawidłowo przeprowadzone oraz czy zarządzano nimi w sposób zapewniający oszczędność, wydajność i skuteczność. Trybunał przedstawia wyniki przeprowadzonych kontroli w klarownych, rzeczowych i obiektywnych sprawozdaniach. Wydaje również opinie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami.

Trybunał promuje rozliczalność i przejrzystość oraz pomaga Parlamentowi Europejskiemu i Radzie w nadzorowaniu wykonania budżetu UE, w szczególności w ramach procedury udzielania absolutorium. Trybunał stawia sobie za cel, aby być sprawnie działającą organizacją, która odgrywa zasadniczą rolę w zakresie przemian w dziedzinie kontroli i administracji publicznej.

Organizacja pracy w Trybunale jest podporządkowana realizacji zadań. Na poziomie Trybunału pracownicy należą do wspólnej puli, natomiast od strony administracyjnej są oddelegowani do poszczególnych izb kontroli, w zależności od przyjętych priorytetów strategicznych.

Siedziba Trybunału Obrachunkowego znajduje się w Luksemburgu.

Izba I odpowiada za kontrolę wydatków UE w obszarze rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich, zarządzania zasobami naturalnymi i ich ochrony, gospodarki morskiej i rybołówstwa, a także zdrowia i ochrony konsumentów. Na te obszary przypadają rocznie środki na płatności w łącznej kwocie ok. 58 mld euro.

Zadaniem dyrekcji jest organizacja i koordynacja działalności kontrolnej prowadzonej przez Izbę oraz nadzór nad tą działalnością. Dyrekcja wspiera także członków Izby oraz doradza im w wykonywaniu ich obowiązków. Dyrekcja odpowiada również za:

-
organizację działań Izby i zarządzanie nimi,
-
kontrolę jakości działań kontrolnych,
-
koordynację zagadnień związanych z zarządzaniem personelem.

PROPONUJEMY

Objęcie stanowiska dyrektora nastąpi w dniu 1 lutego 2016 r.

Na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej (zwanego dalej "regulaminem") Europejski Trybunał Obrachunkowy postanowił rozpocząć procedurę mającą na celu obsadzenie stanowiska dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) w Izbie I. Procedura ta, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14. Wynagrodzenie podstawowe wynosi 13 322,22 euro miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać zwiększona o określone dodatki zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

W ramach izby dyrektor jest urzędnikiem najwyższej rangi; podlega on bezpośredniemu zwierzchnictwu członków z danej izby. Zarządza on izbą i ponosi ogólną odpowiedzialność za terminową realizację programu prac, zgodną z ramami budżetu i normami jakości, a także ze strategią i standardami kontroli Trybunału. W tym celu dyrektor wyznacza do każdego zadania niezbędne zasoby w zakresie:

-
personelu i środków finansowych (wizyty kontrolne i eksperci zewnętrzni),
-
kontroli: kadry, zapewnienie dostępności personelu i kadry zarządzającej, wsparcie w postaci wiedzy specjalistycznej w zakresie jakości i kontroli jakości, umiejętności.

Dyrektor asystuje przewodniczącemu w zarządzaniu izbą, a także w realizacji zadań z zakresu ustalania strategii, monitorowania i sprawozdawczości. Zapewnia też sprawny przebieg wszystkich wizyt i zadań kontrolnych, które zostały mu powierzone.

POSZUKUJEMY

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

1.
Poziom wykształcenia

Zgodnie z art. 5 regulaminu wymagane są w szczególności:

-
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata, lub
-
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata, lub
-
w przypadku gdy jest to uzasadnione interesem służby - wykształcenie zawodowe na równoważnym poziomie.
2.
Doświadczenie zawodowe

Udokumentowane, co najmniej piętnastoletnie stosowne doświadczenie zawodowe, liczone od momentu uzyskania wyżej wymienionego dyplomu (doświadczenie w środowisku międzynarodowym będzie dodatkowym atutem); co najmniej czteroletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym; w szczególności udokumentowane, gruntowne doświadczenie w dziedzinie kontroli, w tym kontroli jakości w tym zakresie, postępowań kontradyktoryjnych z udziałem podmiotów kontrolowanych oraz publikacji sprawozdań.

3.
Wymagana wiedza

Doskonała znajomość ogólnych standardów i metodyk kontroli, w szczególności w zakresie kontroli finansowej i kontroli zgodności.

Doskonała znajomość jednego języka urzędowego Unii Europejskiej oraz znajomość w stopniu zadowalającym co najmniej jeszcze jednego języka urzędowego UE; znajomość innych języków będzie dodatkowym atutem; z uwagi na charakter obowiązków związanych z oferowanym stanowiskiem niezbędna jest dobra znajomość języków francuskiego i angielskiego.

4.
Umiejętności

Umiejętności w zakresie opracowywania i wdrażania strategii, wyznaczania celów oraz wymaganych rezultatów, a także sprawozdawczości z ich realizacji; zdolności komunikacyjne i negocjacyjne oraz umiejętność współpracy z partnerami; gruntowna wiedza z zakresu metod zarządzania i doskonałe zdolności interpersonalne.

POLITYKA REKRUTACJI

W polityce zatrudnienia Trybunał kieruje się zasadą równych szans i rozpatruje kandydatury wszystkich osób o odpowiednich kwalifikacjach z wykluczeniem wszelkiej dyskryminacji.

WARUNKI REKRUTACJI

Zgodnie z art. 28 regulaminu kandydat musi w szczególności:

-
posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystać z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
-
mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
posiadać cechy charakteru odpowiednie do wypełniania obowiązków na danym stanowisku.

PROCEDURA WYBORU

Aby pomóc Trybunałowi w dokonaniu wyboru, zostanie powołana komisja rekrutacyjna.

Przeprowadzi ona kilkuetapową ocenę kandydatów na podstawie:

a)
dokumentów nadesłanych przez kandydata; na tym etapie zostanie wybranych 10 najlepszych kandydatów spełniających warunki wyboru;
b)
pisemnej analizy przypadku, którą będą musieli sporządzić kandydaci;
c)
rozmowy kwalifikacyjnej.

SKŁADANIE KANDYDATUR

Kandydatury, obowiązkowo sporządzone w języku angielskim lub francuskim, należy składać w formacie elektronicznym na adres: vacancies@eca.europa.eu

W kandydaturze należy powołać się na numer ogłoszenia o naborze. Do kandydatury należy obowiązkowo dołączyć następujące dokumenty:

-
list motywacyjny (maks. 1 strona),
-
aktualny życiorys sporządzony według modelu "Europass" (maks. 3 strony)

(http://europass.cedefop.europa.eu); przyjmowane będą wyłącznie życiorysy sporządzone w tym formacie,

-
wypełnione, opatrzone datą i podpisem oświadczenie (w załączniku).

Termin składania kandydatur upływa w dniu 12 listopada 2015 r. o godz. 12.00.

Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną będą musieli w dniu rozmowy przedstawić dokumenty potwierdzające odbyte studia, posiadane doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko. Dokumenty te należy przedstawić w formie kopii lub kserokopii. Komisja rekrutacyjna nie zwróci kandydatom żadnego z ww. dokumentów.

OCHRONA DANYCH

Zgodnie z art. 7 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 45/2001 z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych "odbiorca przetwarza dane osobowe tylko do celów, dla których zostały one przekazane". 1

Luksemburg, dnia 8 października 2015 r.

W imieniu Trybunału Obrachunkowego
Vítor CALDEIRA
Prezes
1 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024