ROK BUDŻETOWY 2014(2015/C 247/01)
(Dz.U.UE C z dnia 28 lipca 2015 r.)
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
I. ZARZĄDZANIE FINANSAMI: UWAGI OGÓLNE
A. Dochody
B. Budżet początkowy i budżety korygujące
C. Zobowiązania i płatności
D. Środki przeniesione z 2014 r. na 2015 r.
E. Wykorzystanie środków przeniesionych z 2013 r. na 2014 r.
F. Środki w ramach dochodów przeznaczonych na określony cel
G. Anulowanie środków bieżących
H. Przesunięcia
H.1. Przesunięcia środków tymczasowych i innych z wyłączeniem przesunięcia zbiorczego
H.2. Przesunięcie "C4" zwane zbiorczym
II. ZARZĄDZANIE FINANSAMI W PODZIALE NA ROZDZIAŁY
A. Rozdział 1 0 "Członkowie instytucji"
B. Rozdział 1 2 "Urzędnicy i pracownicy czasowi"
C. Rozdział 1 4 "Inni pracownicy i usługi zewnętrzne"
D. Rozdział 1 6 "Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji"
E. Rozdział 2 0 "Budynki i koszty dodatkowe"
F. Rozdział 2 1 "Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy"
G. Rozdział 2 3 "Bieżące wydatki administracyjne"
H. Rozdział 3 0 "Posiedzenia i narady"
I. Rozdział 3 2 "Doradztwo i informacja: zakup, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie"
J. Rozdział 4 0 "Wydatki specjalne niektórych instytucji i organów"
K. Rozdział 4 2 "Wydatki związane z asystentami posłów"
L. Rozdział 4 4 "Posiedzenia i inna działalność posłów i byłych posłów"
M. Tytuł 10 "Inne wydatki"
III. CELE I WYNIKI W 2014 R.
A. Wybory europejskie
B. Wzmocnienie prac Parlamentu i jego posłów w celu uzupełnienia cyklu legislacyjnego
B.1. Wsparcie badań
B.2. Zarządzanie wiedzą
B.3. Kontrola i wyznaczenie harmonogramu działań
B.4. Współdecyzja i zgoda w dziedzinie polityki zagranicznej
B.5. Poprawa usług związanych z posiedzeniami plenarnymi
C. Kampania informacyjna poprzedzająca wybory w 2014 r.
C.1. Działania na szczeblu centralnym
C.2. Działania zdecentralizowane
C.3. EYE
C.4. Dom Historii Europejskiej
D. Dalsza realizacja wieloletnich programów mających na celu racjonalizację i modernizację kluczowych sektorów administracji Parlamentu
D.1. Polityka w zakresie nieruchomości
D.2. Polityka w zakresie środowiska naturalnego
D.3. Polityka w zakresie usług gastronomicznych
D.4. Kontynuowanie modernizacji technologii informacyjnych/ochrona
D.5. Stosunki z parlamentami narodowymi
D.6. Gruntowna restrukturyzacja służb bezpieczeństwa
E. Inne działania na rzecz modernizacji
E.1. Strategiczne ramy działania
E.2. Usprawnienie usług dla posłów: punkt kompleksowej obsługi oraz portal dla posłów
E.3. Zarządzanie finansowe i budżetowe
E.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi
F. Ewolucja całej struktury Sekretariatu Generalnego (wraz z grupami politycznymi)
IV. WYKAZ TABEL I WYKRESÓW
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK 1 - Zestawienie przesunięć "C" w roku budżetowym 2014
ZAŁĄCZNIK 2 - Zestawienie przesunięć "P" w roku budżetowym 2014
ZAŁĄCZNIK 3 - Wykorzystanie środków w 2014 r.
WPROWADZENIE
1 Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1.
2 Dz.U. L 362 z 31.12.2012, s. 1.
3 Rozporządzenie Rady (UE, Euratom) nr 1311/2013 z dnia 2 grudnia 2013 r. określające wieloletnie ramy finansowe na lata 2014- 2020 (Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 884).
4 Art. 27 - "Wnioski w sprawie przesunięcia przedkładane Parlamentowi Europejskiemu i Radzie przez instytucje" i art. 46 - "Środki tymczasowe" rozporządzenia (UE, Euratom) nr 966/2012.
5 Decyzja instytucji o dokonaniu przesunięć w ramach danego artykułu.
6 Przesunięcie z pozycji 2 0 0 3 "Zakup nieruchomości" do pozycji 2001 "Opłaty za użytkowanie wieczyste".
7 Szczegóły tego przesunięcia "P11" przedstawiono w załączniku II.
8 Artykuł 10 statutu posła do Parlamentu Europejskiego.
9 766 posłów do dnia 1 lipca 2014 r. i 751 posłów od posiedzenia inauguracyjnego w dniu 1 lipca 2014 r. (2013 r.: 754 posłów do końca czerwca 2013 r. i 766 posłów od lipca 2013 r.).
10 Na podstawie wniosków o zwrot kosztów złożonych przez posłów do 13 lutego 2015 r.
11 Podróż to udział posła w wyjeździe do jednego miejsca spotkań (podróż zwykła).
12 Odprawa ta jest wypłacana na mocy art. 9 statutu posła do Parlamentu Europejskiego, a warunki jej przyznania można streścić następująco: Poseł do Parlamentu Europejskiego, który zaprzestaje pełnienia obowiązków, a którego mandat trwał co najmniej rok, ma prawo do otrzymania odprawy przejściowej, która odpowiada wynagrodzeniu parlamentarnemu. Odprawa ta jest należna od pierwszego dnia miesiąca następującego po zaprzestaniu pełnienia przez posła obowiązków. Prawo to przysługuje przez okres jednego miesiąca za każdy rok sprawowania mandatu w Parlamencie Europejskim, jednak nie krócej niż 6 i nie dłużej niż 24 miesiące. Odprawy przejściowej nie można łączyć z pełnieniem następujących funkcji: (i) wybieralnych funkcji płatnych związanych z posiadaniem uprawnień władzy publicznej; (ii) członka rządu krajowego lub regionalnego; (iii) urzędnika sprawującego władzę publiczną, urzędnika lub członka instytucji wspólnotowej; (iv) posła do parlamentu ustanowionego w państwie członkowskim i posiadającego uprawnienia prawodawcze.
13 Pozycja ta dotyczy głównie pracowników kontraktowych.
14 Pozycja ta dotyczy głównie zewnętrznych usług tłumaczenia pisemnego.
15 Trybunał Obrachunkowy, Europejski Rzecznik Praw Obywatelskich, Centrum Tłumaczeń, posiedzenia Komisji w Luksemburgu oraz częściowo dla Komitetu Regionów.
16 Grupa funkcyjna I: wykonywanie prac fizycznych i zadań wsparcia administracyjnego; grupa funkcyjna II: wykonywanie prac biurowych, sekretarskich, kierowanie biurem i inne prace równoważne; grupa funkcyjna III: wykonywanie prac wykonawczych, redakcyjnych, księgowych i innych technicznych prac równoważnych; grupa funkcyjna IV: zadania administracyjne, doradcze, natury językowej i równorzędne zadania techniczne.
17 Mowa jest o uczestnikach kursów, a nie o osobach, ponieważ ta sama osoba może uczestniczyć w kilku kursach z tej samej dziedziny.
18 Dochody przeznaczone na tę pozycję, pochodzące z opłat wnoszonych przez rodziców, wyniosły 4 010 369 EUR.
19 Z wyjątkiem działań finansowanych w ramach umowy dzierżawy wieczystej z opcją zakupu, które są pokrywane ze środków pozycji 2 0 0 1.
20 W 2013 r. kwotę 12 448 650 EUR na rzecz Domu Historii Europejskiej zapisano w pozycji 2 0 0 7. W 2014 r. projekt był objęty pozycją 2 0 0 5.
21 Kwota ta została dostosowana do nowego nazewnictwa z 2014 r. i została obliczona na podstawie środków na zobowiązania w wysokości 136 476 413 EUR z roku 2013. Zgodnie z nazewnictwem z 2013 r. zobowiązania na rok 2013 w rozdziale 2 1 wynosiły 131 805 904 EUR i obejmowały wydatki telekomunikacyjne.
22 Nazewnictwo zostało w 2014 r. zmienione i kwoty z 2013 r. podane w rozdziale 2 3 zostały dostosowane w celu umożliwienia lepszego porównania. W 2013 r. pozycja 2 3 5 0 "Telekomunikacja" obejmowała kwotę 4 670 510 EUR środków na zobowiązania, natomiast w 2014 r. odpowiadające jej kwoty zostały ujęte w rozdziale 2 1.
23 Asystenci zatrudnieni zgodnie z prawem krajowym i pracujący w okręgach wyborczych posłów.
24 Chodzi o asystentów zatrudnionych na mocy regulaminu pracowniczego urzędników europejskich - warunków zatrudnienia innych pracowników. Pracują oni w Brukseli lub Strasburgu.
25 Średnia obliczona dla 766 posłów (w tym odpowiednio posłowie, którzy zawarli umowy wyłącznie z asystentami akredytowanymi lub wyłącznie z asystentami krajowymi).
27 RPS: procedura regulacyjna połączona z kontrolą.
28 WRF: wieloletnie ramy finansowe.
29 Poprzez specjalną komisję ds. wspólnej polityki zagranicznej i bezpieczeństwa.
30 Parlament Europejski/Europejska Służba Działań Zewnętrznych/Komisja Europejska.
31 Koncepcja New World of Work opiera się na założeniu, że organizacja powinna być ukierunkowana na wyniki, nie zaś na samą obecność, co pozwoli pracownikom na osiągnięcie lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Jej celem jest stworzenie warunków, w których praca jest skuteczna, efektywna, przyjemna i wartościowa tak dla organizacji, jak dla pracownika, oraz w których zachęca się do kreatywności i odpowiedzialności. Obejmuje to przejście w kierunku organizacji przestrzennej uzależnionej od rodzaju działalności (tj. w których można wybrać środowisko pracy w zależności od swojej aktywności), pracę z niezawodną, bezpieczną, przyjazną dla użytkownika i elastyczną technologią informatyczną, wzmocnienie współpracy między służbami i zarządzania wiedzą oraz promowanie modelu zarządzania, który jest skoncentrowany na ludziach, interaktywny i partycypacyjny - zarówno z punktu widzenia jednostek, jak i zespołów.
32 Ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja.
33 Spółka deweloperska KAD PE jest właścicielem przyszłego budynku ADENAUER: Parlament zawarł z nią umowę o użytkowanie wieczyste.
34 Analizę niedogodności przeprowadzono przed pracami ziemnymi w budynku ADENAUER II. W jej wyniku sekretarz generalny podjął w 2009 r. decyzję o niezajmowaniu ok. 200 biur w istniejącym budynku. Biorąc pod uwagę postępy w budynku ADENAUER II i fakt, że prace ziemne zostały już jakiś czas temu zakończone, zaktualizowane badanie potwierdziło, że niezajęte biura w obecnym budynku ADENAUER mogłyby zostać na nowo zajęte bez niedogodności dla personelu.
35 Aplikacja "e-Committee" to dedykowana strefa pracy dla posłów sekretariatów komisji, pracowników grup politycznych oraz innych osób, które potrzebują śledzić prace poszczególnych komisji. Każda komisja posiada stronę internetową, dzięki czemu zwiększa się przejrzystość i skuteczność prac. Wszystkie komisje używają takich stron od lutego 2012 r.
36 Aplikacja "e-Meeting" umożliwia udostępnianie dokumentów z posiedzeń komisji w formacie przyjaznym użytkownikowi, co ułatwia wgląd do dokumentów, ich komentowanie oraz dzielenie się nimi w każdej chwili, w każdym miejscu i na dowolnym urządzeniu.
37 Rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012.
38 Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 2 grudnia 2013 r. pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej, współpracy w kwestiach budżetowych i należytego zarządzania finansami (Dz.U. C 373 z 20.12.2013, s. 1).