Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Syniverse/Mach (COMP/M.6690).

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające 1

Syniverse/Mach (COMP/M.6690)

(2014/C 60/04)

(Dz.U.UE C z dnia 1 marca 2014 r.)

I.

 PRZEBIEG PROCEDURY

1.
W dniu 16 listopada 2012 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw 2 , Komisja Europejska otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji, w wyniku której przedsiębiorstwo Syniverse Holdings, Inc. przejmuje, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wyłączną kontrolę nad całym przedsiębiorstwem WP Roaming III Sàrl ("Mach") 3 .
2.
Proponowana transakcja nie ma wymiaru unijnego w rozumieniu art. 1 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Na wniosek strony zgłaszającej skierowano ją jednak do Komisji zgodnie z art. 4 ust. 5 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
3.
Komisja wszczęła postępowanie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw w dniu 20 grudnia 2012 r. W dniu 21 grudnia 2012 r. stronie zgłaszającej udzielono dostępu do nieopatrzonej klauzulą poufności wersji niektórych najważniejszych dokumentów zebranych w trakcie pierwszego etapu postępowania wyjaśniającego.

II.

 PROCEDURA

Pisemne zgłoszenie zastrzeżeń
4.
W dniu 5 marca 2013 r. Komisja przyjęła pisemne zgłoszenie zastrzeżeń zgodnie z art. 18 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
5.
Ze wstępnych ustaleń Komisji zawartych w pisemnym zgłoszeniu zastrzeżeń wynikało, że zgłoszona koncentracja zrodzi problemy w zakresie konkurencji na rynkach usług (i) gromadzenia i przekazywania danych roamingowych za pośrednictwem sieci GSM na całym świecie i w EOG oraz (ii) wymiany danych roamingowych w czasie prawie rzeczywistym na całym świecie i w EOG. Jeśli chodzi o drugi rynek usług, wstępnie sformułowano taki sam wniosek w przypadku ewentualnego zdefiniowania szerszego rynku obejmującego usługi wymiany danych roamingowych w czasie prawie rzeczywistym oraz gromadzenia i przekazywania strumienia danych.
6.
W dniu 19 marca 2013 r. strona zgłaszająca udzieliła odpowiedzi na pisemne zgłoszenie zastrzeżeń. Nie wnioskowała ona o przeprowadzenie spotkania wyjaśniającego.

Dostęp do akt

7.
Strona zgłaszająca uzyskała dostęp do akt w postaci płyt CD-ROM, które otrzymała odpowiednio w dniach 6 marca 2013 r., 11 kwietnia 2013 r. i 7 maja 2013 r.

Osoby trzecie

8.
Jeden z konkurentów łączących się stron, Transaction Network Services Inc., oraz dwóch ich klientów, Deutsche Telecom AG i Belgacom 4 , wykazali "uzasadniony interes" w rozumieniu art. 18 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, w związku z czym uznano je za zainteresowane osoby trzecie. Otrzymali oni informacje o charakterze i przedmiocie postępowania oraz możliwość przedstawienia swoich stanowisk.

Zobowiązania

9.
W celu rozwiązania problemów w zakresie konkurencji, opisanych w pisemnym zgłoszeniu zastrzeżeń, w dniu 11 marca 2013 r. strona zgłaszająca przedstawiła zobowiązania. Komisja stwierdziła, że zobowiązania były niewystarczające do rozwiązania problemów w zakresie konkurencji wynikających z połączenia.
10.
W dniu 26 marca 2013 r. strona zgłaszająca przedłożyła poprawione zobowiązania. Komisja przeprowadziła test rynkowy pod kątem zmienionych zobowiązań i stwierdziła, że aby rozwiązać problemy w zakresie konkurencji zobowiązania należy poprawić.
11.
W dniu 19 kwietnia 2013 r. strona zgłaszająca przedstawiła ostateczne zobowiązania polegające na zbyciu działalności gospodarczej Mach dotyczącej usług w zakresie gromadzenia i przekazywania danych roamingowych za pośrednictwem sieci GSM oraz usług wymiany danych roamingowych w czasie prawie rzeczywistym na terytorium EOG. Ostateczne zobowiązania opatrzone były szeregiem warunków i zobowiązań, dotyczących zwłaszcza włączenia niektórych wymagań nabywcy oraz klauzuli umówionego nabywcy. Komisja stwierdziła, że ostateczne zobowiązania rozwiązują stwierdzone problemy w zakresie konkurencji na rynkach usług w zakresie gromadzenia i przekazywania danych roamingowych za pośrednictwem sieci GSM oraz usług wymiany danych roamingowych w czasie prawie rzeczywistym.

III.

 PROJEKT DECYZJI

12.
Uważam, że niniejszy projekt decyzji obejmuje jedynie zastrzeżenia, w odniesieniu do których łączącym się stronom zapewniono możliwość przedstawienia swoich stanowisk.

IV.

 UWAGI KOŃCOWE

13.
Stwierdzam, że wszyscy uczestnicy postępowania mieli możliwość skutecznego skorzystania w przedmiotowej sprawie z przysługujących im praw procesowych.

Bruksela dnia 21 maja 2013 r.

Michael ALBERS
1 Zgodnie z art. 16 i 17 decyzji 2011/695/UE Przewodniczącego Komisji Europejskiej z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29).
2 Rozporządzenie Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw) (Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1).
3 Transakcja nie obejmuje przejęcia Evenex ApS ani stanowiącej w całości jej własność spółki zależnej Evenex AS.
4 Decyzja obejmowała także Belgacom International Carrier Services.

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024