Ogłoszenie o naborze nr ECA/2014/3 - Dyrektor izby kontroli (Grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Izba II.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR ECA/2014/3

Dyrektor izby kontroli

(Grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) Izba II

(2014/C 27 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 30 stycznia 2014 r.)

KIM JESTEŚMY

Europejski Trybunał Obrachunkowy jest instytucją Unii Europejskiej powołaną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami UE. Jako zewnętrzny kontroler UE przyczynia się on do poprawy zarządzania finansami UE i jest niezależnym strażnikiem interesów finansowych obywateli Unii Europejskiej.

Trybunał przeprowadza kontrole, na podstawie których ocenia pozyskiwanie i wykorzystywanie środków finansowych UE. Bada on, czy operacje finansowe zostały właściwie zarejestrowane i przedstawione, legalnie i prawidłowo przeprowadzone oraz czy zarządzano nimi w sposób zapewniający oszczędność, wydajność oraz skuteczność. Trybunał przedstawia wyniki przeprowadzonych kontroli w klarownych, rzeczowych i obiektywnych sprawozdaniach. Wydaje on również opinie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami.

Trybunał promuje rozliczalność i przejrzystość oraz pomaga Parlamentowi Europejskiemu i Radzie w nadzorowaniu wykonania budżetu UE, w szczególności w ramach procedury udzielania absolutorium. Trybunał stawia sobie za cel, aby być sprawnie działającą organizacją, która odgrywa zasadniczą rolę w zakresie przemian w dziedzinie kontroli i administracji publicznej.

Siedziba Trybunału Obrachunkowego znajduje się w Luksemburgu.

Izba II odpowiada za kontrolę wydatków UE w dziedzinie polityk strukturalnych, transportu i energii. Izba składa się z dyrekcji i pięciu działów kontroli.

(ETE) EFRR, transport i energia - kontrola finansowa
(ESD) Zatrudnienie i sprawy społeczne - kontrola finansowa
(TRE) Transport i energia - kontrola wykonania zadań
(ENV) Ochrona środowiska, społeczeństwo i pomoc społeczna, turystyka i kultura - kontrola wykonania zadań
(HUM) Kapitał ludzki, technologie i innowacje, przedsiębiorstwa, technologie informacyjno-komunikacyjne i społeczeństwo informacyjne oraz pomoc techniczna - kontrola wykonania zadań

PROPONUJEMY

Na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej (zwanego dalej "regulaminem") Trybunał Obrachunkowy postanowił rozpocząć procedurę mającą na celu obsadzenie stanowiska dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) w Izbie II. Procedura ta, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14. Wynagrodzenie podstawowe wynosi 13.216,49 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem unijnym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać zwiększona o określone dodatki zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Dyrektor Izby II jest urzędnikiem wysokiej rangi.

Pod bezpośrednim zwierzchnictwem członków Trybunału oraz zgodnie ze Strategią i standardami kontroli Trybunału oraz Podręcznikiem kontroli, jest on odpowiedzialny za:

asystowanie przewodniczącemu oraz członkom Izby Kontroli w wykonywaniu wyznaczonych im zadań,
opracowywanie i realizowanie rocznego programu prac dyrekcji oraz sporządzanie sprawozdania z jego realizacji,
zapewnianie sprawnego przebiegu postępowań kontradyktoryjnych objętych zakresem działalności Izby,
nadzór nad działami dyrekcji oraz zarządzanie jej personelem, w szczególności nadzór nad ciągłym szkoleniem pracowników oraz nad zasobami finansowymi i rzeczowymi przyznanymi na funkcjonowanie Izby.

POSZUKUJEMY

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

zgodnie z art. 5 regulaminu:
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata, lub
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata, lub
w przypadku gdy jest to uzasadnione interesem służby - wykształcenie zawodowe na równoważnym poziomie,
udokumentowane co najmniej piętnastoletnie doświadczenie zawodowe od momentu uzyskania wyżej wymienionego dyplomu,
co najmniej czteroletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym,
udokumentowane i poparte sukcesami doświadczenie w dziedzinie kontroli, w tym kontroli wykonania zadań,
udokumentowane i poparte sukcesami doświadczenie w relacjach z jednostką kontrolowaną, zgodnie ze standardami i procedurami kontroli,
udokumentowane i poparte sukcesami doświadczenie w dziedzinie kontroli jakości w zakresie kontroli,
doświadczenie międzynarodowe będzie mile widziane,
potwierdzone umiejętności w zakresie opracowywania i wdrażania strategii, wyznaczania celów oraz wymaganych rezultatów, a także sprawozdawczości z ich realizacji,
doskonała wiedza z zakresu ogólnych standardów kontroli, a w szczególności standardów kontroli finansowej, kontroli zgodności i kontroli wykonania zadań,
doskonała wiedza z zakresu metod zarządzania: kierowanie zespołami i ich motywowanie, określanie i maksymalizacja potencjału pracowników oraz postępowanie w sytuacjach konfliktowych,
wszechstronność oraz zdolność analizowania i syntetyzowania informacji,
doskonałe kompetencje interpersonalne i umiejętność komunikacji zarówno ustnej, jak i pisemnej,
potwierdzona umiejętność współpracy z partnerami. Otwartość na ludzi i na koncepcje, poczucie interesu publicznego oraz zdolności negocjacyjne,
bardzo dobra znajomość metodyki kontroli w różnych obszarach,
bardzo dobra znajomość jednego języka urzędowego Unii Europejskiej oraz znajomość w stopniu zadowalającym co najmniej jeszcze jednego języka urzędowego UE. Znajomość innych języków będzie dodatkowym atutem. Z uwagi na charakter obowiązków związanych z oferowanym stanowiskiem niezbędna jest dobra znajomość języków francuskiego i angielskiego.

POLITYKA REKRUTACJI

W polityce zatrudnienia Trybunał kieruje się zasadą równych szans i rozpatruje kandydatury wszystkich osób o odpowiednich kwalifikacjach, unikając wszelkiej dyskryminacji.

WARUNKI REKRUTACJI

Zgodnie z art. 28 regulaminu kandydat musi w szczególności:

posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
korzystać z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
posiadać cechy charakteru odpowiednie do wypełniania obowiązków na danym stanowisku, potwierdzone referencjami.

PROCEDURA WYBORU

a)
Aby pomóc Trybunałowi w dokonaniu wyboru, komisja rekrutacyjna (zwana dalej "komisją") oceni kandydatury na podstawie następujących kryteriów:
(i)
dyplomy, doświadczenie zawodowe, motywacja, wszechstronność i zdolności analityczne kandydatów;
(ii)
umiejętność zarządzania i kierowania zespołem;
(iii)
kompetencje szczegółowe wymagane do sprawowania danego stanowiska.
b)
Komisja przeprowadzi ocenę w dwóch etapach:
(i)
Wszyscy kandydaci zostaną ocenieni na podstawie:
życiorysu przedłożonego w formacie Europass, listu motywacyjnego i oświadczenia,
analizy przypadku, którą będą musieli sporządzić.
(ii)
Kandydaci wybrani na pierwszym etapie:
odbędą rozmowę kwalifikacyjną,
zostaną poproszeni o zaprezentowanie analizy przypadku.

W razie konieczności komisja może również zlecić przeprowadzenie zintegrowanej oceny umiejętności kandydatów w zakresie zarządzania.

SKŁADANIE KANDYDATUR

Kandydatury w języku angielskim lub francuskim należy składać w formacie elektronicznym na adres: vacancies@eca.europa.eu.

W kandydaturze należy powołać się na numer ogłoszenia o naborze. Do kandydatury należy obowiązkowo dołączyć następujące dokumenty:

list motywacyjny,
aktualny życiorys sporządzony według modelu Europass (http://europass.cedefop.europa.eu). Przyjmowane będą wyłącznie życiorysy sporządzone w tym formacie,
wypełnione, opatrzone datą i podpisem oświadczenie (w załączniku).

Termin składania kandydatur upływa dnia 26 lutego 2014 r. o godz. 17.00.

Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną będą musieli w dniu rozmowy przedstawić dokumenty potwierdzające odbyte studia, posiadane doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko. Dokumenty te należy przedstawić w formie kopii lub kserokopii. Komisja rekrutacyjna nie zwróci kandydatom żadnego z ww. dokumentów.

OCHRONA DANYCH

Zgodnie z art. 7 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 1 "odbiorca przetwarza dane osobowe tylko do celów, dla których zostały one przekazane".

Luksemburg, dnia 9 stycznia 2014 r.

W imieniu Trybunału Obrachunkowego
Vítor CALDEIRA
Prezes

OGŁOSZENIE O NABORZE NR ECA/2014/3

Dyrektor izby kontroli

(Grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

Izba II

OŚWIADCZENIE

grafika

1 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Mucha: Od 1 września obowiązek szkolny dla dzieci z Ukrainy

Od 1 września będzie obowiązek szkolny dla dzieci z Ukrainy, połączony z pobieraniem zasiłku 800 plus. Zapowiedziała to w środę wiceministra edukacji Joanna Mucha. Z przekazanych przez nią szacunkowych danych wynika, że do polskich szkół nie posłano prawdopodobnie ok. 75 tysięcy ukraińskich dzieci. Według Muchy często powodem takiej decyzji było przekonanie rodziców lub opiekunów, że bardzo szybko wrócą do Ukrainy.

Krzysztof Koślicki 12.06.2024
Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024