Ogłoszenie o naborze ECA/2014/15 - Kierownik Działu ds. Komunikacji i Stosunków Instytucjonalnych - (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 9-14) - Dyrekcja Służb Prezesa.

OGŁOSZENIE O NABORZE ECA/2014/15

Kierownik Działu ds. Komunikacji i Stosunków Instytucjonalnych

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 9-14)

Dyrekcja Służb Prezesa

(2014/C 140 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 9 maja 2014 r.)

KIM JESTEŚMY

Europejski Trybunał Obrachunkowy jest instytucją Unii Europejskiej ustanowioną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami UE. Jako zewnętrzny kontroler UE przyczynia się on do poprawy zarządzania finansami UE i jest niezależnym strażnikiem interesów finansowych obywateli Unii Europejskiej.

Trybunał przeprowadza kontrole, na podstawie których ocenia pozyskiwanie i wykorzystywanie środków finansowych UE. Bada on, czy operacje finansowe zostały właściwie zarejestrowane i wykazane, legalnie i prawidłowo przeprowadzone oraz czy zarządzano nimi w sposób zapewniający oszczędność, wydajność oraz skuteczność. Trybunał przedstawia wyniki przeprowadzonych kontroli w klarownych, rzeczowych i obiektywnych sprawozdaniach. Wydaje on także opinie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami.

Trybunał działa na rzecz rozliczalności i przejrzystości oraz pomaga Parlamentowi Europejskiemu i Radzie w nadzorowaniu wykonania budżetu UE, w szczególności w ramach procedury udzielania absolutorium. Trybunał stawia sobie za cel, aby być sprawnie działającą organizacją, która odgrywa zasadniczą rolę w zakresie przemian w dziedzinie kontroli i administracji publicznej.

Siedziba Trybunału Obrachunkowego znajduje się w Luksemburgu.

Rola Dyrekcji Służb Prezesa polega na pomocy prezesowi w realizacji misji Trybunału. Dyrekcja odpowiada za stosunki z innymi najwyższymi organami kontroli ("Biuro Łącznika"), programowanie i monitorowanie prac Trybunału, stosunki z partnerami instytucjonalnymi Trybunału, komunikację zewnętrzną i wewnętrzną oraz protokół i wizyty.

W ramach Dyrekcji Służb Prezesa nowo utworzony Dział ds. Komunikacji i Stosunków Instytucjonalnych (COS) jest odpowiedzialny za:

-
we współpracy z członkiem ds. stosunków instytucjonalnych - bieżące koordynowanie i rozwijanie stosunków z głównymi partnerami instytucjonalnymi Trybunału, zwłaszcza z Parlamentem Europejskim (PE) i jego Komisją Kontroli Budżetowej (CONT/COCOBU) oraz z Radą i jej Komitetem Budżetowym,
-
komunikację zewnętrzną: działania informacyjne i promocyjne związane z najnowszymi produktami i działaniami instytucji skierowane do partnerów i przedstawicieli mediów,
-
komunikację wewnętrzną: przekazywanie pracownikom najnowszych wiadomości na temat instytucji,
-
bieżącą obsługę oraz rozwijanie kanałów i narzędzi komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej Trybunału (np. strony internetowej, kont na portalach społecznościowych, komunikatów prasowych, spotkań informacyjnych dla prasy, biuletynu Trybunału i intranetu), oraz
-
przekazywanie informacji analitycznych stanowiących wkład w przegląd polityk i ryzyka dokonywany przez Trybunał w ramach planowania strategicznego.

PROPONUJEMY

Na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich (zwanego dalej "regulaminem") Trybunał Obrachunkowy postanowił rozpocząć procedurę mającą na celu obsadzenie stanowiska kierownika Działu ds. Komunikacji i Stosunków Instytucjonalnych (grupa zaszeregowania AD 9-AD 14) w Dyrekcji Służb Prezesa. Procedura ta, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania od AD 9 do AD 14, w zależności od długości doświadczenia zawodowego. Wynagrodzenie podstawowe wynosi od 7.427,52 EUR (AD 9) do 13.771,87 EUR (AD 14) miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem unijnym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać zwiększona o określone dodatki zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Kierownik Działu ds. Komunikacji i Stosunków Instytucjonalnych podlegać będzie dyrektorowi Służb Prezesa, a zakres jego obowiązków obejmować będzie:

-
programowanie prac działu, zarządzanie nimi oraz ich nadzorowanie,
-
kierowanie i zarządzanie pracownikami działu, motywowanie ich oraz wspieranie rozwoju ich kariery,
-
reprezentowanie dyrektora na poziomie międzyinstytucjonalnym oraz, w miarę potrzeby, w mediach i na forum publicznym,
-
samodzielne zarządzanie bieżącymi działaniami z zakresu komunikacji i stosunków instytucjonalnych,
-
planowanie zapotrzebowania na zasoby ludzkie, finansowe i materialne oraz dopilnowanie, by były one wykorzystywane wydajnie i skutecznie, oraz
-
działanie jako delegowany urzędnik zatwierdzający w odniesieniu do linii budżetowych, którymi zarządza dział.

POSZUKUJEMY

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

(i)
zgodnie z art. 5 regulaminu posiadają:
-
wykształcenie odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzone uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata, lub
-
wykształcenie odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzone uzyskaniem dyplomu, oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe w wymiarze co najmniej jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata, lub
-
w przypadku gdy jest to uzasadnione interesem służby - wykształcenie zawodowe na równoważnym poziomie;
(ii)
posiadają co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe;
(iii)
posiadają doświadczenie zawodowe w zakresie komunikacji (tj. opracowywanie strategii i dyrektyw, prowadzenie i monitorowanie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, opanowanie narzędzi komunikacyjnych oraz posiadanie zdolności innowacyjnych) i stosunków instytucjonalnych z partnerami wysokiego szczebla, zwłaszcza na poziomie UE;
(iv)
posiadają zdolność planowania i organizowania pracy działu i zadań pracowników zgodnie z celami programu prac;
(v)
posiadają umiejętność zarządzania pracownikami, delegowania pracy, oceniania wyników pracy, zapewnienia pracownikom możliwości rozwoju zawodowego, motywowania pracowników, a także stosowania właściwych procedur administracyjnych;
(vi)
posiadają predyspozycje do koordynowania pracy kilku zespołów zajmujących się różnymi zadaniami w tym samym czasie i do kierowania nimi;
(vii)
posiadają umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny i należycie dyplomatyczny, zarówno w obrębie Trybunału, jak i poza nim, mając na uwadze delikatny charakter wielu z zadań działu;
(viii)
z powodów zawodowych niezbędna jest bardzo dobra znajomość zarówno języka angielskiego, jak i języka francuskiego; dobra znajomość co najmniej jeszcze jednego języka UE będzie dodatkowym atutem.

POLITYKA REKRUTACJI

WARUNKI REKRUTACJI

Zgodnie z art. 28 regulaminu kandydat musi w szczególności:

-
posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystać z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
-
mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
odznaczać się nieposzlakowanym charakterem niezbędnym do wypełniania obowiązków służbowych.

PROCEDURA WYBORU

a)
Aby pomóc organowi powołującemu w dokonaniu wyboru, komisja selekcyjna (zwana dalej "komisją") oceni kandydatury na podstawie następujących kryteriów:
(i)
dyplomy, doświadczenie zawodowe, motywacja, wszechstronność i zdolności analityczne kandydatów;
(ii)
umiejętność zarządzania i kierowania zespołem;
(iii)
kompetencje specjalistyczne wymagane do sprawowania danego stanowiska.
b)
Komisja przeprowadzi ocenę w dwóch etapach:
(i)
Wszyscy kandydaci zostaną ocenieni na podstawie:
-
przedstawionego życiorysu w formacie Europass, listu motywacyjnego i oświadczenia,
-
analizy przypadku, którą będą musieli sporządzić.
(ii)
Kandydaci wybrani w pierwszym etapie:
-
odbędą rozmowę kwalifikacyjną,
-
zostaną poproszeni o zaprezentowanie analizy przypadku.

W razie konieczności komisja może również zlecić przeprowadzenie zintegrowanej oceny umiejętności kandydatów w zakresie zarządzania.

SKŁADANIE KANDYDATUR

Kandydatury w języku angielskim lub francuskim należy składać w formacie elektronicznym na adres: vacancies@eca. europa.eu

W kandydaturze należy powołać się na numer ogłoszenia o naborze. Do kandydatury należy obowiązkowo dołączyć następujące dokumenty:

-
list motywacyjny,
-
aktualny życiorys sporządzony według modelu Europass (http://europass.cedefop.europa.eu). Przyjmowane będą wyłącznie życiorysy sporządzone w tym formacie,
-
wypełnione, opatrzone datą i podpisem oświadczenie (w załączniku).

Termin składania kandydatur upływa dnia 26 maja 2014 r. o godzinie 17.00.

Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną będą musieli w dniu rozmowy przedstawić dokumenty potwierdzające odbyte studia, posiadane doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko. Dokumenty te należy przedstawić w formie kopii lub kserokopii. Komisja rekrutacyjna nie zwróci kandydatom żadnego z ww. dokumentów.

OCHRONA DANYCH

Zgodnie z art. 7 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 1 "odbiorca przetwarza dane osobowe tylko do celów, dla których zostały one przekazane".

Luksemburg, dnia 3 kwietnia 2014 r.

W imieniu Trybunału Obrachunkowego
Vítor CALDEIRA
Prezes

OGŁOSZENIE O NABORZE ECA/2014/15

Kierownik Działu ds. Komunikacji i Stosunków Instytucjonalnych

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 9-14)

Dyrekcja Służb Prezesa

OŚWIADCZENIE

grafika

1 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Mucha: Od 1 września obowiązek szkolny dla dzieci z Ukrainy

Od 1 września będzie obowiązek szkolny dla dzieci z Ukrainy, połączony z pobieraniem zasiłku 800 plus. Zapowiedziała to w środę wiceministra edukacji Joanna Mucha. Z przekazanych przez nią szacunkowych danych wynika, że do polskich szkół nie posłano prawdopodobnie ok. 75 tysięcy ukraińskich dzieci. Według Muchy często powodem takiej decyzji było przekonanie rodziców lub opiekunów, że bardzo szybko wrócą do Ukrainy.

Krzysztof Koślicki 12.06.2024
Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024