______(1) COM(2012) 40 final.
(2) Art. 318 i 319 TFUE.
(3) Decyzja Parlamentu Europejskiego z dnia 10 maja 2011 r. w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu ogólnego Unii Europejskiej za rok budżetowy 2009, sekcja III - Komisja (SEC(2010)0963 - C7-0211/2010 - 2010/2142(DEC)), pkt 200.
(4) Decyzja Parlamentu Europejskiego z dnia 10 maja 2011 r. w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu ogólnego Unii Europejskiej za rok budżetowy 2009, sekcja III - Komisja (SEC(2010)0963 - C7-0211/2010 - 2010/2142(DEC)), pkt 71 i 72.
(5) Decyzja Parlamentu Europejskiego z dnia 10 maja 2011 r. w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu ogólnego Unii Europejskiej za rok budżetowy 2009, sekcja III - Komisja (SEC(2010)0963 - C7-0211/2010 - 2010/2142(DEC)), pkt 201.
(6) Zob. np. ostatnie dwa akapity na s. 18 sprawozdania Komisji COM(2012) 40 final.
(7) COM(2012) 40 final, s. 3, akapity drugi i trzeci.
(8) COM(2012) 40 final, s. 16, akapit drugi.
(9) Trybunał zauważa, że prawodawca ma ważną rolę do odegrania w zagwarantowaniu, by wnioski legislacyjne Komisji zawierały cele SMART (z ang. specific, measurable, achievable, relevant and timely - zdefiniowane, wymierne, osiągalne, odpowiednie i określone w czasie), umożliwiające pomiar wyników.
(10) Zob. też pkt 10 opinii nr 7/2011 (Dz.U. C 47 z 17.2.2012, s. 1); pkt 8 i 151 opinii nr 1/2012; a także pkt 8.54 sprawozdania rocznego Trybunału Obrachunkowego za rok 2010 (Dz.U. C 326 z 10.11.2011, s. 1).
(11) Chociaż opinia dotyczyła funduszy strukturalnych, przywołany punkt ma zastosowanie do wszystkich obszarów objętych zarządzaniem dzielonym.
(12) COM(2012) 40 final, s. 3.
(13) COM(2012) 40 final, s. 2.
(14) Sprawozdanie Cocobu A7-0098/2012 w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu ogólnego za rok 2010.