TEKST PROPONOWANY PRZEZ KOMISJĘ |
POPRAWKA |
Poprawka 1 Wniosek dotyczący rozporządzenia
Punkt 7 preambuły
|
(7) W celu zapewnienia stabilnego poziomu możliwości połowowych należy ograniczyć różnice występujące w poziomie TAC z roku na rok, gdy wielkość stada przekracza 75 tys. ton. |
(7) W celu zapewnienia stabilnego poziomu możliwości połowowych należy ograniczyć różnice występujące w poziomie TAC z roku na rok. |
Poprawka 2 Wniosek dotyczący rozporządzenia
Artykuł 3 - ustęp 2 - litera a)
|
a) utrzymywanie wskaźnika śmiertelności połowowej na poziomie 0,25 rocznie dla odpowiednich grup wiekowych, gdy wielkość stada rozrodczego przekracza 75 tys. ton; |
a) utrzymywanie wskaźnika śmiertelności połowowej na poziomie 0,25 rocznie dla odpowiednich grup wiekowych w następnym roku, jeżeli ICES i STECF mogą dostarczyć danych szacunkowych o wielkości stada rozrodczego wynoszącej lub przekraczającej 75 tys. ton; |
Poprawka 3 Wniosek dotyczący rozporządzenia
Artykuł 3 - ustęp 2 - litera c)
|
c) zamykanie połowów, gdy wielkość stada rozrodczego spadnie poniżej 50 tys. ton. |
c) zapewnienie restrykcyjnego planu odbudowy w oparciu o opinię ICES i STECF, w przypadku gdy wielkość stada rozrodczego spadnie poniżej 50 tys. ton. |
Poprawka 4 Wniosek dotyczący rozporządzenia
Artykuł 3 - ustęp 3
|
3. Cel wskazany w ust. 1 można uznać za osiągnięty, gdy odchylenie wielkości TAC wynosi nie więcej niż 15 % rocznie, w przypadku stada rozrodczego przekraczającego 75 tys. ton. |
3. Cel wskazany w ust. 1 można uznać za osiągnięty, gdy odchylenie wielkości TAC wynosi nie więcej niż 15 % rocznie w dowolnym roku, w przypadku stada rozrodczego przekraczającego 75 tys. ton, oraz gdy odchylenie wielkości TAC wynosi nie więcej niż 20 % w dowolnym roku, w przypadku stada rozrodczego poniżej 75 tys. ton, ale powyżej 50.000 ton. |
Poprawka 5 Wniosek dotyczący rozporządzenia
Artykuł 4 - ustęp 2
|
2. Jeżeli opinia naukowa Komitetu Naukowo-Technicznego i Ekonomicznego ds. Rybołówstwa (STECF) wskazuje, że w roku, dla którego mają być ustalone TAC, biomasa tarłowa stada przekroczy 75 tys. ton, TAC zostaną ustalone na poziomie, który zgodnie z opinią STECF zapewni wskaźnik śmiertelności połowowej na poziomie 0,25 rocznie. W razie potrzeby poziom ten należy dostosować zgodnie z przepisami art. 5. |
2. Jeżeli opinia naukowa STECF wskazuje, że w roku, dla którego mają być ustalone TAC, biomasa tarłowa stada osiągnie lub przekroczy 75 tys. ton, TAC zostaną ustalone na poziomie, który zgodnie z opinią STECF zapewni wskaźnik śmiertelności połowowej na poziomie 0,25 rocznie. W razie potrzeby poziom ten należy dostosować zgodnie z przepisami art. 5. |
Poprawka 6 Wniosek dotyczący rozporządzenia
Artykuł 4 - ustęp 3
|
3. Jeżeli opinia naukowa STECF wskazuje, że w roku, dla którego mają być ustalone TAC, biomasa tarłowa stada będzie mniejsza niż 75 tys. ton, ale większa niż 50 tys. ton, TAC zostaną ustalone na poziomie, który zgodnie z opinią STECF zapewni wskaźnik śmiertelności połowowej na poziomie 0,2 rocznie. |
3. Jeżeli opinia naukowa STECF wskazuje, że w roku, dla którego mają być ustalone TAC, biomasa tarłowa stada będzie mniejsza niż 75 tys. ton, ale większa niż 50 tys. ton, TAC zostaną ustalone na poziomie, który zgodnie z opinią STECF zapewni wskaźnik śmiertelności połowowej na poziomie 0,2 rocznie. Poziom TAC nie powinien odbiegać w żadnym dowolnym roku o więcej niż 20 % od poziomu TAC z roku poprzedniego. W razie potrzeby poziom zostaje dostosowany zgodnie z przepisami art. 5 ust. 2a i art. 5 ust. 2b. |
Poprawka 7 Wniosek dotyczący rozporządzenia
Artykuł 4 - ustęp 4
|
4. Jeżeli opinia naukowa STECF wskazuje, że w roku, dla którego mają być ustalone TAC, biomasa tarłowa stada będzie mniejsza niż 50 tys. ton, wielkość TAC zostanie ustalona na 0 ton. |
4. Jeżeli opinia naukowa STECF wskazuje, że w roku, dla którego mają być ustalone TAC, biomasa tarłowa stada będzie mniejsza niż 50 tys. ton, wielkość TAC podlega restrykcyjnemu planowi odbudowy w oparciu o opinię ICES i STECF. |
Poprawka 8 Wniosek dotyczący rozporządzenia
Artykuł 4 - ustęp 5a (nowy)
|
|
5a. Jeżeli w dowolnym roku ICES i STECF nie są w stanie dostarczyć danych szacunkowych o wielkości stada rozrodczego, poziom TAC pozostaje niezmieniony w stosunku do roku poprzedniego. Jednakże w drugim i każdym następnym roku, dla których niedostępne są prognozy naukowe, poziom TAC należy zmniejszyć o 10 % w porównaniu z rokiem poprzednim. |
Poprawka 9 Wniosek dotyczący rozporządzenia
Artykuł 5 - ustęp 2a (nowy)
|
|
2a. W przypadku, gdyby stosowanie pierwszego zdania art. 4 ust. 3 prowadziło do przyjęcia poziomu TAC, który przewyższa o ponad 20 % TAC z roku poprzedniego, Rada przyjmuje poziom TAC wyższy jedynie o 20 % w stosunku do TAC z tegoż roku. |
Poprawka 10 Wniosek dotyczący rozporządzenia
Artykuł 5 - ustęp 2b (nowy)
|
|
2b. W przypadku, gdyby stosowanie pierwszego zdania art. 4 ust. 3 prowadziło do przyjęcia TAC, które są o ponad 20 % niższe od TAC z roku poprzedniego, Rada przyjmuje poziom TAC niższy jedynie o 20 % w stosunku do TAC z tegoż roku. |
Poprawka 11 Wniosek dotyczący rozporządzenia
Artykuł 6 - ustęp 4
|
4. Przepisy ust. 3 nie mają zastosowania do statków, które codziennie przekazują raporty połowowe do centrum monitorowania rybołówstwa państwa członkowskiego bandery, o którym mowa w art. 3 ust. 7 rozporządzenia (EWG) nr 2847/93, w celu zapisania tych raportów w komputerowej bazie danych centrum. |
4. Przepisy ust. 3 nie mają zastosowania do statków, które codziennie - a w każdym razie przed opuszczeniem obszaru na zachód od Szkocji - przekazują raporty połowowe do centrum monitorowania rybołówstwa państwa członkowskiego bandery, o którym mowa w art. 3 ust. 7 rozporządzenia (EWG) nr 2847/93, w celu zapisania tych raportów w komputerowej bazie danych centrum. |
Poprawka 12 Wniosek dotyczący rozporządzenia
Artykuł 8
|
W przypadku gdy na podstawie opinii STECF Komisja uzna, że wskaźniki śmiertelności połowowej oraz związane z nimi poziomy biomasy tarłowej stada podane w art. 3 ust. 2 nie są odpowiednie z punktu widzenia celów, o których mowa w art. 3 ust. 1, Rada, stanowiąc większością kwalifikowaną na podstawie wniosku Komisji, podejmuje decyzję w sprawie zmiany tych wielkości. |
W przypadku, gdy na podstawie opinii STECF Komisja uzna, że wskaźniki śmiertelności połowowej oraz związane z nimi poziomy biomasy tarłowej stada podane w art. 3 ust. 2 nie są odpowiednie z punktu widzenia celów, o których mowa w art. 3 ust. 1, Rada, zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 37 Traktatu, podejmuje decyzję w sprawie zmiany tych wielkości. |
Poprawka 13 Wniosek dotyczący rozporządzenia
Artykuł 9 - ustęp 1
|
1. Komisja zwraca się co roku z prośbą o opinię STECF i Regionalnego Komitetu Doradczego ds. Zasobów Pelagicznych w sprawie osiągnięcia celów planu wieloletniego. Jeżeli z opinii wynika, że cele nie zostaną osiągnięte, Rada, stanowiąc większością kwalifikowaną na podstawie wniosku Komisji, podejmuje decyzję w sprawie dodatkowych lub alternatywnych środków koniecznych do zrealizowania tych celów. |
1. Komisja zwraca się co roku z prośbą o opinię STECF i Regionalnego Komitetu Doradczego ds. Zasobów Pelagicznych w sprawie osiągnięcia celów planu wieloletniego. Ponadto Komisja rozważa drugi i niezależny wskaźnik rekrutacji zasobów śledzia na zachód od Szkocji. Jeżeli z opinii wynika, że cele nie zostaną osiągnięte, Rada, zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 37 Traktatu, podejmuje decyzję w sprawie dodatkowych lub alternatywnych środków koniecznych do zrealizowania tych celów. |
Poprawka 14 Wniosek dotyczący rozporządzenia
Artykuł 9 - ustęp 2
|
2. Komisja dokonuje przeglądu wyników i realizacji planu wieloletniego co najmniej raz na cztery lata, licząc od daty przyjęcia niniejszego rozporządzenia. Komisja zwraca się o opinię STECF i Regionalnego Komitetu Doradczego ds. Zasobów Pelagicznych w sprawie przeglądu. Jeżeli będzie to stosowne, Rada, stanowiąc większością kwalifikowaną na podstawie wniosku Komisji, podejmuje decyzję w sprawie odpowiedniego dostosowania planu wieloletniego. |
2. Komisja dokonuje przeglądu wyników i realizacji planu wieloletniego co najmniej raz na cztery lata, licząc od daty przyjęcia niniejszego rozporządzenia. Komisja zwraca się o opinię STECF i Regionalnego Komitetu Doradczego ds. Zasobów Pelagicznych w sprawie przeglądu. Jeżeli będzie to stosowne, Rada, zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 37 Traktatu, podejmuje decyzję w sprawie odpowiedniego dostosowania planu wieloletniego. |
Poprawka 15 Wniosek dotyczący rozporządzenia
Artykuł 10 - akapit pierwszy 1a (nowy)
|
|
Do celów art. 21 lit. a) ppkt i) rozporządzenia (WE) nr 1198/ 2006 środki wdrażania art. 3 ust. 2 lit. c) niniejszego rozporządzenia są uznawane za plan odbudowy w rozumieniu art. 5 rozporządzenia (WE) nr 2371/2002. |