Zawiadomienie o wakatach na trzech stanowiskach przewodniczących izb odwoławczych - VEXT/09/585/AD 13/BoA.

ZAWIADOMIENIE O WAKATACH NA TRZECH STANOWISKACH PRZEWODNICZĄCYCH IZB ODWOŁAWCZYCH

VEXT/09/585/AD 13/BoA

(2009/C 119 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 28 maja 2009 r.)

1. URZĄD HARMONIZACJI RYNKU WEWNĘTRZNEGO (UHRW)

Urząd Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (Znaki towarowe i wzory), zwany "Urzędem", został ustanowiony rozporządzeniem Rady (WE) nr 207/2009 z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego(1).

Urząd jest agencją Unii Europejskiej, która posiada osobowość prawną oraz niezależność finansową i administracyjną, oraz jest odpowiedzialna za zarządzanie wspólnotowymi systemami znaków towarowych i wzorów. Wspólnotowe znaki towarowe i wzory zarejestrowanie w Urzędzie obowiązują na obszarze całej Unii Europejskiej.

Od rozpoczęcia działalności Urzędu w 1996 r., w wyniku przedłożenia zgłoszeń wspólnotowego znaku wspólnotowego doszło do zarejestrowania ponad 500.000 znaków. Urząd działa niezależnie od krajowych urzędów ds. znaków towarowych. W ciągu 2008 r. do Urzędu wpłynęło 2,7.000 zgłoszeń wspólnotowego znaku towarowego i 77.000 zgłoszeń wzorów wspólnotowych. Budżet Urzędu na 2009 r. wynosi około 200 min EUR, a liczba stanowisk - około 700.

UHRW stosuje politykę równych szans i przyjmuje zgłoszenia bez względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, opinie polityczne lub wszelkie inne opinie, przynależność do mniejszości narodowej, własność, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.

Języki Urzędu to: hiszpański, niemiecki, angielski, francuski i włoski.

Urząd ma siedzibę w Alicante w Hiszpanii.

2. IZBY ODWOŁAWCZE

Izby Odwoławcze są odpowiedzialne za decyzje w sprawie odwołań od decyzji pracowników Urzędu dotyczących rozpatrywania znaków towarowych lub wzorów, sprzeciwów, unieważnień lub nieważności.

Decyzje Izb Odwoławczych są podejmowane przez Izbę składającą się z przewodniczącego i dwóch członków. Dwóch z trzech członków musi mieć uprawnienia do wykonywania zawodu prawnika. W szczególnych przypadkach decyzje są podejmowane przez Izbę w rozszerzonym składzie lub przez jednego członka, który musi mieć uprawnienia do wykonywania zawodu prawnika. Zgodnie z wymaganiami służbowymi członkowie mogą być mianowani do kilku Izb Odwoławczych.

Obecnie w skład Izb Odwoławczych wchodzi prezes, trzech przewodniczących oraz jedenastu członków, których wspiera personel prawny i administracyjny oraz wspomagają pracownicy obsługi rejestru oraz działu dokumentacji i wsparcia. W Izbach Odwoławczych i służbach pomocniczych pracuje około 70 osób.

Całkowita liczba odwołań, które wpłynęły do końca grudnia 2008 r., wyniosła około 13.300, przy czym do tego czasu blisko 11.700 tych spraw zostało rozstrzygniętych. Około 65 % wszystkich spraw odbywało się w języku angielskim, a kolejne w języku niemieckim (20 %), francuskim (7 %), hiszpańskim (6 %) i włoskim (2 %).

3. STANOWISKO DO OBSADZENIA

Urząd poszukuje kandydatów w celu utworzenia trzech list do obsadzenia trzech stanowisk przewodniczących Izb Odwoławczych.

4. MIANOWANIE

Przewodniczący Izb Odwoławczych są mianowani na okres pięciu lat przez Radę Unii Europejskiej działającą na wniosek Rady Administracyjnej Urzędu. Kadencja przewodniczącego jest odnawialna.

Datę objęcia obowiązków przewiduje się na okres od dnia 1 września 2010 r. do dnia 1 marca 2011 r.

5. WARUNKI ZATRUDNIENIA

Wyłonionym kandydatom zostanie zaoferowana pięcioletnia umowa dla członka personelu w kategorii AD grupa 13 zgodnie z art. 2 lit. a) Warunków zatrudnienia innych pracowników Wspólnot Europejskich.

Wysokość wynagrodzenia podstawowego odpowiadająca tej grupie wynosiła na dzień 1 lipca 2008 r. 11.253,14 EUR. Dodatkowe elementy wynagrodzenia uwzględniają stan cywilny i liczbę dzieci pozostających na utrzymaniu. Ponadto przyznaje się dodatki na koszty przeprowadzki i koszty podróży, jak również ubezpieczenie wypadkowe, zdrowotne i emerytalne. Wynagrodzenie podlega podatkowi wspólnotowemu i innym odliczeniom określonym w Warunkach zatrudnienia innych urzędników Wspólnot Europejskich, jest ono jednakże zwolnione z podatku krajowego. Dzieci pozostające na utrzymaniu mogą uczęszczać do szkoły europejskiej w Alicante bez żadnych opłat.

Mając na uwadze wcześniejsze doświadczenie kandydatów w roli przewodniczących Izb Odwoławczych, na wniosek prezesa Izb Odwoławczych Rada Administracyjna może zmienić na kategorię AD grupa 14 stopień zaszeregowania członków Izb Odwoławczych wyłonionych w wyniku procedury selekcyjnej, których kadencja została odnowiona zgodnie z art. 136 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 207/2009.

Każdemu przewodniczącemu Izb Odwoławczych mianowanemu przewodniczącym w wyniku procedury selekcyjnej:

– mianowanemu uprzednio na członka Izb Odwoławczych przez Radę zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 136 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 207/2009, przed zmianą wprowadzoną rozporządzeniem Rady (WE) nr 422/2004 z dnia 19 lutego 2004 r.(2), i

– którego początkowa umowa o pracę została zawarta zgodnie z Warunkami zatrudnienia innych pracowników Wspólnot Europejskich ("CEOS"), i

– którego kadencja została odnowiona w wyniku niniejszej procedury selekcyjnej, i

– którego stopień zaszeregowania w momencie odnowienia kadencji jest wyższy niż AD 14,

Rada Administracyjna Urzędu, na wniosek prezesa Izb Odwoławczych, może zmienić zaszeregowanie w taki sposób, że zgodnie z obowiązującymi postanowieniami CEOS jego wynagrodzenie podstawowe pozostanie na poziomie możliwie najbardziej zbliżonym do wynagrodzenia podstawowego (powyżej lub poniżej tej kwoty)(3), które otrzymywał pod koniec swojej kadencji poprzedzającej bezpośrednio obecną kadencję.

Okres zatrudnienia kończy się bądź z datą określoną w umowie, bądź na prośbę pracownika tymczasowego, po złożeniu wypowiedzenia z trzymiesięcznym wyprzedzeniem, z zastrzeżeniem odpowiednich postanowień ww. warunków zatrudnienia.

6. WYMAGANE KWALIFIKACJE I DOŚWIADCZENIE

Kandydaci muszą być zdolni do pracy w środowisku wielojęzycznym (organ Unii Europejskiej). Wiele spraw musi być rozstrzygniętych w rozsądnych granicach czasowych i w sposób kolegialny zgodnie z celami określonymi przez prezesa Izb Odwoławczych.

Minimalne kwalifikacje i doświadczenie zawodowe są następujące:

– poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem, w przypadku gdy zwykle studia uniwersyteckie trwają cztery lub więcej lat, lub poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem i co najmniej jednorocznym odpowiednim doświadczeniem zawodowym, w przypadku gdy zwykłe studia trwają co najmniej trzy lata,

– co najmniej 15 lat doświadczenia zawodowego odpowiadającego kategorii stanowiska, liczonego od dnia otrzymania wyżej wspomnianego dyplomu, do daty zamknięcia zgłoszeń, z czego co najmniej osiem lat w zakresie ochrony własności intelektualnej, a w szczególności w dziedzinie znaków towarowych i/lub wzorów,

– dogłębna znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej i zadowalający poziom znajomości drugiego języka wspólnotowego. Jeden z tych języków musi być jednym z pięciu języków UHRW, mianowicie: hiszpański, niemiecki, angielski, francuski lub włoski.

Następujące kwalifikacje będą uznawane za atut:

– wykształcenie prawnicze,

– doświadczenie w pracy z językiem innym niż język macierzysty kandydata,

– dogłębna znajomość języka angielskiego lub niemieckiego.

Wyłoniony kandydat musi również spełnić ogólne warunki zatrudnienia jako pracownik Unii Europejskiej, a mianowicie musi być osobą, która:

– posiada obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,

– nie była karana,

– jest sprawna fizycznie do wykonywania obowiązków,

– będzie zdolna do ukończenia 5-letniej kadencji przed osiągnięciem wieku emerytalnego, tj. końcem miesiąca, w którym osoba ta ukończy 6 5 lat.

7. SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ

Zgłoszenia należy wysyłać pocztą elektroniczną lub kurierską za pomocą formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej Urzędu:

http://oami.europa.eu/ows/rw/pages/OHIM/career/career.en.do

Zgłoszenia składane pocztą elektroniczną należy wysyłać na adres: ABBCIF@oami.europa.eu

Zgłoszenia składane pocztą kurierską należy wysyłać na adres:

Chairperson of the Administrative Board

Office for Harmonization in the Internal Market

(Trade Marks and Designs)

Avenida de Europa, 4

03008 Alicante

HISZPANIA

Zgłoszenia muszą wpłynąć najpóźniej do północy w dniu 19 czerwca 2009 r.

Należy zwrócić uwagę, że wszystkie części formularza muszą zostać wypełnione. Niepełne formularze zgłoszeniowe (na przykład zawierające uwagi typu "zob. CV w załączeniu") nie będą brane pod uwagę.

Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną (zob. procedurę poniżej) będą również proszeni o dostarczenie przed terminem rozmowy odpowiednich dokumentów uzupełniających dotyczących podstawowych wymogów oraz potwierdzających inne kwalifikacje i doświadczenie:

1) kopii dokumentu tożsamości (np. paszportu lub dowodu osobistego);

2) kopii dyplomów;

3) kopii zaświadczeń dotyczących doświadczenia zawodowego, o którym mowa w pkt 6.

Inne dokumenty, jak CV, nie będą brane pod uwagę. Należy szczególnie zwrócić uwagę, że wszelkie kwalifikacje lub doświadczenie zawodowe niepoparte dowodami w postaci dokumentów, tj. kopiami dyplomów ukończenia studiów lub świadectwami pracy, nie będą brane pod uwagę, w wyniku czego zgłoszenie może zostać odrzucone.

8. PROCEDURA SELEKCJI

Selekcja będzie prowadzona pod kontrolą Rady Administracyjnej Urzędu. Wyznaczony przez Radę Administracyjną komitet preselekcyjny przeprowadzi wstępną selekcję zgłoszeń, aby ocenić dopuszczalność zgłoszeń i wybrać kandydatów do zaproszenia do rozmowy kwalifikacyjnej lub do innych testów. Rada Administracyjna sporządzi trzy listy składające się z maksymalnie trzech kandydatów, które zostaną przedłożone Radzie Ministrów do ostatecznej decyzji.

9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Jako organ odpowiedzialny za zorganizowanie selekcji UHRW zapewni przetwarzanie danych osobowych kandydatów zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych(4). Odnosi się to głównie do poufności i bezpieczeństwa danych.

10. ODWOŁANIE

Jeżeli kandydat(-ka) uzna, że dana decyzja jego/jej dotycząca nie była uzasadniona, osoba ta może złożyć skargę zgodnie z art. 90 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich pod następującym adresem:

Office for Harmonization in the Internal Market

Humań Resources Department

Avenida de Europa, 4

03008 Alicante

HISZPANIA

11. INFORMACJE DODATKOWE

Dodatkowych informacji udziela:

Peter Lawrence

Vice President and Director of the Humań Resources Department

Office for Harmonization in the Internal Market

(Trade Marks and Designs)

Office 1A-3/20-21

Avenida de Europa 4

03008 Alicante

HISZPANIA

Tel.+34 965139147

Faks+34 965139952

e-mail: peter.lawrence@oami.europa.eu

Uwaga: W przypadku rozbieżności pomiędzy różnymi wersjami językowymi zawiadomienia właściwą wersją jest wersja angielska.

______

(1) Dz.U. L 78 z 24.3.2009, s. l.

(2) Dz.U. L 70 z 9.3.2004, s. 1.

(3) Obliczonego po końcowym zastosowaniu mnożnika.

(4) Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. l.

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024