Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) Europejskiej Fundacji Kształcenia (ETF), Turyn, Włochy – (COM/2008/10118).

OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO DYREKTORA (GRUPA ZASZEREGOWANIA AD 14) EUROPEJSKIEJ FUNDACJI KSZTAŁCENIA (ETF), TURYN, WŁOCHY

(COM/2008/10118)

(2008/C 258 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 10 października 2008 r.)

Komisja Europejska postanowiła opublikować zaproszenie do składania zgłoszeń na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) Europejskiej Fundacji Kształcenia.

Reprezentujemy:

Reprezentujemy Europejską Fundację Kształcenia (ETF), będącą agencją Unii Europejskiej utworzoną rozporządzeniem Rady (EWG) nr 1360/90(1). Siedziba ETF mieści się w Turynie, we Włoszech. Fundacja zatrudnia około 130 pracowników, a jej językiem roboczym jest język angielski.

ETF udziela wsparcia Komisji Europejskiej, krajom partnerskim UE oraz państwom członkowskim UE w ramach instrumentów polityki zewnętrznej UE, prowadzi również działania informacyjne, koordynacyjne, doradcze i rozwojowe.

Fundacja rozpoczęła swą działalność w 1994 r. i stała się odtąd centrum wiedzy fachowej w zakresie rozwoju i reformy systemów kształcenia i szkolenia zawodowego w krajach kandydujących i partnerskich UE, promującym rozwój kapitału ludzkiego, a tym samym wspierającym stały wzrost oraz integrację społeczną w tych krajach.

Szczegółowe informacje na temat celów i funkcji Fundacji zostały opisane we wspomnianym powyżej rozporządzeniu, więcej informacji można znaleźć na poniższej stronie internetowej: http://www.etf.europa.eu/

Oferujemy:

Dyrektor jest prawnym przedstawicielem agencji i współtworzy jej zewnętrzny wizerunek. Odpowiada przed Radą Zarządzającą. Do obowiązków dyrektora należeć będzie:

– opracowywanie i realizacja celów strategicznych zgodnie z funkcjami i procedurami określonymi w rozporządzeniu,

– przygotowywanie i wykonywanie rocznych i wieloletnich programów prac agencji,

– bieżące zarządzanie personelem agencji, w tym rekrutacja nowych pracowników,

– przygotowywanie i organizacja zebrań Rady Zarządzającej oraz realizacja decyzji Rady Zarządzającej,

– przygotowywanie i wykonanie budżetu agencji oraz zapewnienie wydajnego zarządzania nim w zgodzie z zasadami należytego zarządzania finansami,

– ułatwianie współpracy pomiędzy agencją, instytucjami europejskimi, państwami członkowskimi oraz zainteresowanymi podmiotami,

– bezpośrednia i pośrednia komunikacja ze społeczeństwem we wszystkich kwestiach wchodzących w zakres misji agencji.

Powyższe zadania zostały również opisane we wspomnianym rozporządzeniu, w szczególności w art. 7.

Poszukujemy kandydatów posiadających:

– umiejętność prowadzenia organizacji, zarówno na poziomie zarządzania strategicznego, jak i wewnętrznego, oraz wypełniania mandatu agencji,

– umiejętność kierowania zespołem i motywowania pracowników w europejskim, wielokulturowym i wielojęzycznym środowisku,

– udokumentowane doświadczenie w zarządzaniu zasobami budżetowymi, finansowymi i ludzkimi w kontekście krajowym, europejskim lub międzynarodowym,

– wiedzę i doświadczenie w zakresie opracowywania i realizacji polityki w zakresie kształcenia i szkolenia zawodowego lub stosunków zewnętrznych,

– umiejętność przekazywania informacji ogółowi społeczeństwa oraz współpracy z zainteresowanymi podmiotami (organy europejskie, międzynarodowe, krajowe i lokalne, organizacje międzynarodowe itd.),

– wiedzą na temat instytucji UE, ich funkcjonowania i wzajemnych powiązań, jak również na temat polityki UE i międzynarodowej działalności w dziedzinach związanych z działalnością agencji.

Kandydat musi:

– posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,

– legitymować się dyplomem ukończenia studiów wyższych, który uprawnia do podjęcia studiów doktoranckich, najlepiej w dziedzinie związanej z misją agencji,

– posiadać co najmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe w sektorze publicznym lub prywatnym (liczone od momentu uzyskania wymienionego wyżej dyplomu ukończenia studiów wyższych lub jego odpowiednika), z czego 5 lat w obszarze działalności agencji,

– posiadać minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym, w tym doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi i finansowymi (kandydaci proszeni są o podanie szczegółowych danych dotyczących wielkości, liczby pracowników, budżetu i charakteru działów, którymi wcześniej kierowali),

– wykazywać się biegłą znajomością jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz odpowiednią znajomością innego języka urzędowego UE. Dobra znajomość języka angielskiego ma kluczowe znaczenie. Znajomość języka francuskiego stanowić będzie dodatkowy atut,

– być w stanie sprawować stanowisko przez całą 5-letnią kadencję przed osiągnięciem wieku emerytalnego (co następuje z końcem miesiąca, w którym dana osoba kończy 65 lat).

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Dyrektor będzie miał obowiązek złożenia oświadczenia, w którym podejmie zobowiązanie do działania w interesie publicznym, a także oświadczenia o jakichkolwiek interesach, które można by uznać za mające niekorzystny wpływ na jego niezależność. W podaniu kandydaci muszą potwierdzić swoją gotowość do złożenia takich oświadczeń.

Procedura wyboru i mianowania

Na potrzeby procedury preselekcji powołana zostanie komisja kwalifikacyjna złożona z trzech wyższych urzędników Komisji Europejskiej o grupie zaszeregowania i funkcji co najmniej równoważnych stanowisku oferowanemu w ogłoszeniu o naborze. Komisja ta zaprosi na rozmowę kwalifikacyjną kandydatów o profilu najpełniej odpowiadającym wymaganiom, wybranych na podstawie ich osiągnięć ważnych z punktu widzenia oferowanego stanowiska według kryteriów określonych powyżej. Kandydaci zakwalifikowani przez komisję kwalifikacyjną zostaną zaproszeni na rozmowę z Komitetem Konsultacyjnym Komisji ds. Mianowania (CCA) i będą musieli pozytywnie przejść testy w centrum oceny (assessment center) przeprowadzone przez zewnętrznych konsultantów ds. naboru. Kandydaci zakwalifikowani przez CCA zostaną zaproszeni na rozmowę z komisarzem ds. edukacji, kształcenia, kultury i młodzieży oraz, w niektórych przypadkach, z komisarzem odpowiedzialnym za administrację, audyt i zwalczanie nadużyć finansowych.

Po tych rozmowach Komisja sporządzi listę wybranych kandydatów, która zostanie przekazana Radzie Zarządzającej ETF. Rada Zarządzająca mianuje dyrektora spośród wybranych kandydatów. Miejsce na liście nie gwarantuje zatrudnienia.

Kandydaci mogą zostać zaproszeni na dodatkowe rozmowy lub testy poza wymienionymi powyżej. W szczególności mogą zostać poproszeni o złożenie oświadczenia przed odpowiednią(-imi) komisją(-ami) Parlamentu Europejskiego.

Stanowisko jest dostępne od dnia 1 lipca 2009 r.

Równość szans

Agencja regulacyjna stosuje politykę równych szans i niedyskryminacji.

Warunki zatrudnienia

Dyrektor zostanie zatrudniony na okres pięciu lat, w charakterze pracownika na czas określony w grupie zaszeregowania AD 14 zgodnie z art. 2a Warunków zatrudnienia innych pracowników Wspólnot Europejskich(2).

Miejscem zatrudnienia jest Turyn (Włochy), gdzie mieści się siedziba agencji.

Procedura zgłaszania kandydatur

Aby zgłoszenia były ważne, kandydaci muszą złożyć należycie wypełniony wniosek, list motywacyjny i życiorys. Życiorys powinien być sporządzony w formacie europejskim(3). Jeśli dokumentacja będzie niepełna, zgłoszenie zostanie odrzucone.

Na obecnym etapie nie należy załączać dokumentów uzupełniających (np. poświadczonych kopii dyplomów, referencji, dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe itp.). Należy je przedłożyć na życzenie na późniejszym etapie procedury.

W celu uproszczenia procedury wyboru wszelkie informacje dla kandydatów związane z tym ogłoszeniem przekazywane będą w języku angielskim.

Podania, najlepiej w języku angielskim, należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres:

EAC-ETF-VACANCY@ec.europa.eu

Kandydaci, którzy nie mogą przesłać zgłoszenia pocztą elektroniczną, mogą przesłać je listem poleconym lub przesyłką kurierską na adres:

Ms Belén Bernaldo de Quirós

European Commission

Directorate General for Education and Culture

Office MADO 7/03

BE 1049 Brussels (Belgium)

Na powyższy adres należy również bezzwłocznie zgłosić na piśmie każdą zmianę adresu.

Dalszych informacji na temat stanowiska udziela Pani Bernaldo de Quirós, kierownik działu EAC.A.3 (e-mail: belen.bernaldo-de-quiros@ec.europa.eu, numer telefonu (+ 32) 2.296 03 12).

Termin zakończenia rejestracji kandydatów

Zgłoszenie musi zostać przesłane pocztą elektroniczną oraz listem poleconym nie później niż dnia 10 listopada 2008 r. (data wysłania wiadomości lub data stempla pocztowego).

Zgłoszenia wysłane pocztą kurierską muszą zostać doręczone na podany powyżej adres przed godz. 17.00 (czasu obowiązującego w Brukseli) dnia 10 listopada 2008 r.

Komisja zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu rejestracji kandydatów wyłącznie poprzez odpowiednie ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Ważne informacje dla kandydatów

Przypomina się kandydatom, że prace wszystkich komisji kwalifikacyjnych są tajne. Zabronione jest nawiązywanie przez kandydatów bezpośredniego bądź pośredniego kontaktu z komisją kwalifikacyjną oraz proszenie o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu.

Ochrona danych osobowych

Komisja zagwarantuje, aby przetwarzanie danych osobowych kandydatów odbywało się zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych(4). Odnosi się to głównie do poufności i bezpieczeństwa tych danych.

______

(1) Dz.U. L 131 z 23.5.1990, s. 1.

(2) Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1; http://eur-lex.europa.eu/pl/index.htm

(3) Europejski format życiorysu można pobrać ze strony internetowej http://europass.cedefop.europa.eu/htm/index.htm

(4) Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

grafika

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024