Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w sprawie COMP/M.4504 - SFR/Télé 2 France.

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w sprawie COMP/M.4504 - SFR/Télé 2 France

(zgodnie z art. 15 i 16 decyzji Komisji 2001/462/WE, EWWiS z dnia 23 maja 2001 r. w sprawie zakresu uprawnień urzędników przeprowadzających spotkania wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji - Dz.U. L 162 z 19.6.2001, str. 21)

(2007/C 290/10)

(Dz.U.UE C z dnia 4 grudnia 2007 r.)

Dnia 28 listopada 2006 r. Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji, w wyniku której SFR S.A. ("SFR") przedsiębiorstwo kontrolowane wspólnie przez Vivendi SA ("Vivendi") i Vodafone Group plc ("Vodafone") przejmuje w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia Rady w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw całkowitą kontrolę nad działalnością w zakresie dostępu do Internetu i telefonii stacjonarnej przedsiębiorstwa Télé 2 France ("Télé 2", spółka zależna grupy Télé 2) w drodze zakupu akcji.

Decyzją Komisji z dnia 11 grudnia 2006 r. zgłoszenie zostało uznane za niekompletne. SFR dostarczyło dodatkowe informacje dnia 29 stycznia 2007 r. W piśmie z dnia 5 lutego 2007 r. służby Komisji poinformowały SFR, że zgłoszenie uznaje się za kompletne od dnia jego uzupełnienia. Zgodnie z art. 5 ust. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 802/2004, zgłoszenie operacji weszło w życie dnia 29 stycznia 2007 r.

W wyniku wstępnej oceny zgłoszenia Komisja stwierdziła, że zgłoszona operacja wchodzi w zakres stosowania rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz wyraziła poważne wątpliwości co do jej zgodności ze wspólnym rynkiem. W związku z tym dnia 19 marca 2007 r. Komisja podjęła decyzję o wszczęciu postępowania na mocy art. 6. ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

Zgodnie z najlepszymi praktykami (best practices) dotyczącymi postępowań w sprawach łączenia przedsiębiorstw, SFR otrzymało dostęp do głównych dokumentów w aktach sprawy w formie nieopatrzonych klauzulą poufności wersji odpowiedzi zainteresowanych stron trzecich na wnioski o udzielenie informacji sprzed rozpoczęcia postępowania. Dokumenty te zostały przesłane SFR dnia 30 marca 2007 r.

W wyniku wnikliwego badania rynku, służby Komisji stwierdziły, że zgłoszona operacja mogłaby doprowadzić do znacznego osłabienia presji konkurencyjnej na całości rynków płatnej telewizji we Francji.

Aby zapobiec ryzyku naruszenia konkurencji, dnia 26 lutego 2007 r., SFR i Vivendi przedstawiły pierwszą serię propozycji zobowiązań, a następnie - poinformowane o tym, że owe zobowiązania zostały uznane przez Komisję za niewystarczające - dodatkowe propozycje dnia 14 marca 2007 r. oraz 26 kwietnia 2007 r. Wreszcie, po wzięciu pod uwagę wyników badania rynku przeprowadzonego przez Komisję, SFR i Vivendi przedstawiły ostateczną wersję zobowiązań dnia 13 czerwca 2007 r.

Pod warunkiem pełnego przestrzegania przez SFR i Vivendi zobowiązań złożonych dnia 13 czerwca 2007 r., Komisja uznała, że planowana operacja nie zaszkodzi w znacznym stopniu w efektywnej konkurencji na wspólnym rynku lub jego znacznej części, szczególnie poprzez stworzenie lub wzmocnienie pozycji dominującej.

W związku z tym żadne pisemne zgłoszenie zastrzeżeń nie zostało przesłane stronom.

Ani strony, ani osoby trzecie nie przestawiły żadnych pytań ani wniosków. Sprawa nie wymaga szczególnych uwag dotyczących prawa do bycia wysłuchanym.

Bruksela dnia 11 lipca 2007 r.

Serge DURANDE

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024