Opinia Komitetu Doradczego ds. koncentracji wydana na 133. posiedzeniu dotycząca projektu decyzji odnoszącej się do sprawy COMP/M.3653 - SIEMENS/VA Tech.

Opinia Komitetu Doradczego ds. koncentracji wydana na 133. posiedzeniu w dniu 29 czerwca 2005 r. dotycząca projektu decyzji odnoszącej się do sprawy COMP/M.3653 - SIEMENS/VA Tech

(2006/C 303/10)

(Dz.U.UE C z dnia 13 grudnia 2006 r.)

Komitet Doradczy zgadza się ze stanowiskiem Komisji, że zgłoszone działanie stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia 139/2004 oraz że posiada ono wymiar wspólnotowy.

1. Komitet Doradczy zgadza się ze stanowiskiem Komisji, że dla celów dokonania oceny omawianej operacji właściwe rynki produktowe to:

Rynek wytwarzania energii elektrycznej:

a) wyposażenie elektrowni wodnych;

b) budowa gotowych elektrowni gazowych o cyklu kombinowanym;

c) dostawy turbin gazowych, kwestia dokładnego zdefiniowania tego rynku (rynków) pozostaje otwarta;

d) dostawy generatorów, kwestia dokładnego zdefiniowania tego rynku (rynków) pozostaje otwarta;

Rynek przesyłania i dystrybucji energii:

e) Urządzenia do przesyłania prądu o wysokim napięciu (> 52 kV);

f) Transformatory;

g) Systemy automatyzacji i systemy informatyczne w sektorze energetycznym;

h) Projekty gotowe;

i) Usługi przesyłania i dystrybucji;

z możliwością dalszego zdefiniowania zależnie od poszczególnych elementów; kwestia dokładnej wielkości właściwego rynku pozostaje otwarta;

Rynek kolejowy:

j) Trakcje elektryczne dla linii tramwajowych, metra, pociągów lokalnych i lokomotyw;

k) Tramwaje, sieci metra oraz pociągi lokalne i lokomotywy zasilane energią elektryczną lub olejem napędowym;

l) Linie nośne sieci trakcyjnych; kwestia dokładnego zdefiniowania tego rynku (rynków) pozostaje otwarta;

m) Dostawy energii dla kolei: podstacje, podzespoły do podstacji oraz obsługa elektrowni dostarczających energię dla kolei;

n) Przejazdy kolejowe;

Rynek przemienników częstotliwości:

o) kwestia dokładnego zdefiniowania tego rynku (rynków) może pozostać otwarta;

Rynek metalurgiczny:

p) Budowa zakładów metalurgicznych (tylko żelazo/stal lub włącznie z metalami nieżelaznymi) lub budowa zakładów metalurgicznych według etapów procesu technologicznego i metalu, przy czym kwestia dokładnego zdefiniowania tego rynku (lub rynków) pozostaje otwarta;

q) Budowa zakładów metalurgicznych (infrastruktura elektryczna) (jako całość) lub budowa zakładów metalurgicznych (infrastruktura elektryczna) według zakresu procesu technologicznego, etapów procesu technologicznego i metalu, lub automatyzacja zakładów metalurgicznych na poziomie 1 i 2 (jako całość lub część, dla całej metalurgii lub według etapów procesu technologicznego i metalu), lub automatyzacja na poziomie 3, przy czym kwestia dokładnego zdefiniowania tego rynku (lub rynków) pozostaje otwarta;

r) Usługi konserwacyjne zakładów metalurgicznych;

s) Budowa zakładów elektrycznych dla zakładów przemysłowych spoza przemysłu metalurgicznego; kwestia dokładnego zdefiniowania tego rynku (rynków) pozostaje otwarta;

Rynek aparatury rozdzielczej prądu o niskim napięciu:

t) W pełni wyposażone tablice rozdzielcze prądu o niskim napięciu lub oddzielne dla trzech elementów: dystrybutora automatycznego rozmów telefonicznych (ACD), miniaturowego bezpiecznika automatycznego (MCB) i płytki głównego układu sterującego (MCCB);

u) Elementy: szynoprzewody, kwestia dokładnego zdefiniowania tego rynku (rynków) pozostaje otwarta;

v) Elementy: sterowniki programowalne (PLC) [kwestia dokładnego zdefiniowania tego rynku (rynków) pozostaje otwarta] i przewody zasilające;

Rynek technologii budownictwa i zarządzania infrastrukturą:

w) Elementy dla technologii kontroli budowlanej, technologii bezpieczeństwa oddzielnie dla alarmu przeciwpożarowego oraz kontroli dostępu/systemu alarmowego i technologii instalacji elektrycznych;

x) Systemy: kompletne systemy bezpieczeństwa i systemy kontroli;

y) Budowa instalacji elektrycznych i mechanicznych z możliwością rynku ogólnych wykonawców technicznych

z) Zarządzanie infrastrukturą, kwestia dokładnego zdefiniowania tego rynku (rynków) pozostaje otwarta;

W sektorze infrastruktury i linii nośnych kolei linowej

aa) Infrastruktura komunikacyjna: oświetlenie uliczne, sygnalizacja świetlna, kontrola miejsc parkingowych; kwestia dokładnego zdefiniowania tego rynku (rynków) pozostaje otwarta;

bb) Kontrola ruchu drogowego, kwestia dokładnego zdefiniowania tego rynku (rynków) pozostaje otwarta;

cc) Oczyszczalnie wody;

dd) Urządzenia elektryczne dla linii nośnych kolei linowej, kwestia dokładnego zdefiniowania tego rynku (rynków) pozostaje otwarta;

2. Komitet Doradczy zgadza się ze stanowiskiem Komisji, że dla celów dokonania oceny omawianej operacji właściwe rynki geograficzne to:

a) zasięg rynków wytwarzania energii obejmuje EOG;

b) zasięg rynków przesyłania i dystrybucji energii obejmuje EOG;

c) zasięg rynków trakcji elektrycznych obejmuje EOG;

d) rynki sieci tramwajowych, sieci metra, pociągów lokalnych i lokomotyw zasilanych energią elektryczną lub olejem napędowym mają zasięg krajowy w przypadku silnego przemysłu krajowego (tutaj: Austria, Belgia, Niemcy, Polska, Republika Czeska, Hiszpania) oraz zasięg EOG w pozostałych przypadkach;

e) rynek linii nośnych sieci trakcyjnych ma zasięg krajowy;

f) ocena rynków dostaw energii dla sektora kolejowego dokonywana jest na poziomie krajowym, ale kwestia tego, czy ich zasięg jest krajowy czy obejmuje EOG pozostaje otwarta;

g) ocena rynku przejazdów kolejowych dokonywana jest na poziomie krajowym;

h) zasięg rynku przemienników częstotliwości obejmuje EOG;

i) zasięg rynków budowy zakładów metalurgicznych (infrastruktura elektryczna i mechaniczna) obejmuje co najmniej EOG, zasięg rynku (lub rynków) usług konserwacyjnych obejmuje EOG, a rynek (lub rynki) budowy zakładów spoza przemysłu metalurgicznego ma (mają) zasięg krajowy lub EOG;

j) ocena rynków aparatury rozdzielczej prądu o niskim napięciu dokonywana jest na poziomie krajowym, ale kwestia ich zasięgu krajowego lub EOG pozostaje otwarta;

k) ocena rynków technologii budownictwa i zarządzania infrastrukturą dokonywana jest na poziomie krajowym, ale kwestia ich zasięgu krajowego lub EOG pozostaje otwarta;

l) ocena rynków infrastruktury i linii nośnych kolei linowej dokonywana jest na poziomie krajowym, ale kwestia tego, czy ich zasięg jest krajowy czy obejmuje EOG pozostaje otwarta;

3. Komitet Doradczy zgadza się ze stanowiskiem Komisji, że zgłoszona koncentracja będzie w sposób znaczący przeszkadzać skutecznej konkurencji w znacznej części wspólnego rynku w rozumieniu art. 2 ust. 3 rozporządzenia w sprawie łączenia przedsiębiorstw:

a) Na rynku wytwarzania energii wodnej;

b) Na rynku budowy zakładów metalurgicznych (infrastruktura mechaniczna) lub na rynkach budowy zakładów mechanicznych w sektorze stalownictwa i ciągłego odlewania.

4. Komitet Doradczy podziela zdanie Komisji, że zobowiązania przedstawione przez strony wystarczają do usunięcia:

a) ryzyka zagrażającego konkurencyjności na rynku energetyki wodnej, które wynika z częściowego horyzontalnego pokrywania się koncentracji;

b) ryzyka zagrażającego konkurencyjności na rynku (lub rynkach) budowy zakładów metalurgicznych, które wynika z horyzontalnego efektu koncentracji, a w szczególności z uprzywilejowanego dostępu firmy Siemens do strategicznych informacji SMS Demag;

w rezultacie czego należy uznać koncentrację za zgodną z zasadami wspólnego rynku.

5. Komitet Doradczy zwraca się do Komisji, aby uwzględniła wszystkie pozostałe kwestie poruszone podczas dyskusji.

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2006.303.11

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Opinia Komitetu Doradczego ds. koncentracji wydana na 133. posiedzeniu dotycząca projektu decyzji odnoszącej się do sprawy COMP/M.3653 - SIEMENS/VA Tech.
Data aktu: 29/06/2005
Data ogłoszenia: 13/12/2006