Ogłoszenie o otwartym konkursie na stanowisko: Kierownik Działu Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych - Nr referencyjny: EF/TA/05/08.

OGŁOSZENIE O OTWARTYM KONKURSIE NA STANOWISKO: KIEROWNIK DZIAŁU TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH I KOMUNIKACYJNYCH

Nr referencyjny: EF/TA/05/08

(2006/C 230 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 23 września 2006 r.)

Europejska Fundacja na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy z siedzibą w Dublinie jest autonomicznym organem ustanowionym rozporządzeniem Rady Ministrów Wspólnot Europejskich. Fundacja Europejska organizuje otwarty konkurs na nieobsadzone stanowisko oraz w celu utworzenia listy rezerwowej kandydatów na następujące stanowisko:

Kierownik Działu Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych

(kobieta lub mężczyzna)

Fundacja jest pracodawcą przestrzegającym zasad równych szans.

Kandydaci proszeni są o uważne zaznajomienie się z niniejszym zawiadomieniem o konkursie oraz o korzystanie jedynie z oficjalnego formularza zgłoszeniowego:

I. OBOWIĄZKI

Kierownik Działu Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych (Kierownik ICT) doradza Dyrektorowi Fundacji w zakresie rozwoju możliwości technologii informacyjnych i komunikacyjnych Fundacji oraz podlega bezpośrednio Dyrektorowi Fundacji, który jest odpowiedzialny za wszelkie decyzje dotyczące strategii Fundacji. Osoba na przedmiotowym stanowisku kieruje zespołem fachowców w dziedzinie ICT i odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu, że strategia oraz infrastruktura ICT odpowiednio przyczyniają się do podwyższania wydajności i efektywności działań Fundacji.

To kluczowe stanowisko ma charakter zarówno techniczny, jak i usługowy. Jeśli chodzi o aspekt techniczny, osoba na przedmiotowym stanowisku jest odpowiedzialna za jednoczesne wdrożenie odpowiedniej infrastruktury ICT i dostarczenie informacji o oprogramowaniu, które będzie spełniało wymagania użytkowników, oraz za wnoszenie wkładu w podnoszenie efektywności organizacji i włączanie wartości dodanej do działań prowadzonych przez Fundację. Jeśli chodzi o aspekt usługowy, nacisk kładzie się na dostarczanie skutecznych systemów informacyjnych oraz na wsparcie klientów.

Ściśle współpracując w sferze administracji, badań i informacji w Fundacji, osoba na przedmiotowym stanowisku będzie odpowiedzialna za:

– zarządzanie personelem i zasobami zespołu ICT,

– opracowanie i wdrożenie średnio- i długoplanowej strategii dotyczącej infrastruktury i usług zgodnie z potrzebami wynikającymi z działalności Fundacji,

– opracowywanie i wdrażanie rocznych biznesplanów,

– wspieranie i szkolenie użytkowników technologii informacyjnych poprzez dostarczanie niezbędnej wiedzy i umiejętności,

– zarządzanie odpowiednimi rozwiązaniami ICT, których wykonanie zostało zlecone na zewnątrz,

– zarządzanie budżetem ICT,

– zarządzanie systemami informacyjnymi, infrastrukturą i projektami Fundacji dotyczącymi opracowywania sieci internetowej,

– przyjmowanie innych obowiązków i odpowiedzialności zgodnie z poleceniami.

Od wybranego kandydata oczekuje się ustanowienia i utrzymywania skutecznych relacji pracowniczych z osobami na analogicznych stanowiskach w Komisji Europejskiej w państwach członkowskich i innych instytucjach.

II. WARUNKI REKRUTACJI

Konkurs otwarty jest dla kandydatów, którzy do ostatecznego terminu składania zgłoszeń będą spełniać następujące warunki:

A. WARUNKI OGÓLNE

– posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,

– posiadanie pełnych praw obywatelskich,

– posiadanie uregulowanego stosunku do służby wojskowej wynikającego z przepisów prawa,

– posiadanie referencji dotyczących cech charakteru świadczących o przydatności kandydata do wykonywania obowiązków związanych ze stanowiskiem.

B. WARUNKI SZCZEGÓŁOWE

1. Wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe:

– ukończone studia wyższe lub równoważne wykształcenie, stosownie do przedmiotowego stanowiska,

– minimum 9 lat doświadczenia zawodowego liczonego od ukończenia studiów, z czego co najmniej 5 lat w zakresie zarządzania na wyższym szczeblu w zakresie technologii informacyjnych i komunikacyjnych oraz udowodnione osiągnięcia w dziedzinie tworzenia i wdrażania polityki i strategii,

– posiadanie aktualnego doświadczenia i najnowszej wiedzy technicznej w zakresie architektury sieci, rozwiązań sieciowych i aplikacji biznesowych,

– doskonałe umiejętności interpersonalne oraz umiejętności w zakresie prezentacji.

2. Znajomość języków

Kandydaci muszą wykazać się dogłębną wiedzą jednego z urzędowych języków Unii Europejskiej(1) i zadowalającym poziomem znajomości drugiego języka urzędowego Unii Europejskiej, w tym dostateczną znajomością angielskiego. Znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej będzie dodatkowym atutem.

Kandydat musi być w stanie udokumentować (kopie dyplomów, zaświadczenia wydane przez władze uczelni wyższych i pracodawców itp.), że spełnia konieczne warunki do objęcia stanowiska.

Poza ww. wymaganiami, zadaniem wyłonionego kandydata będzie:

– śledzenie najnowszych osiągnięć w dziedzinie technologii i aplikacji,

– przyjmowanie strategicznego i innowacyjnego podejścia do pracy i rozwiązywania problemów, czyli umiejętność identyfikacji i analizy w krótkim czasie kluczowych elementów danej kwestii, w celu osiągnięcia właściwych wyników,

– umiejętność wykazywania silnych cechy przywódczych, w tym umiejętność strategicznego myślenia, umiejętności instruktorskie i zdolność do podejmowania decyzji,

– wykazywanie zdolności w kierowaniu pracą i projektami w zaplanowany i usystematyzowany sposób,

– wykazywanie gruntownego zrozumienia zagadnień związanych z obsługą klienta i jakością,

– posiadanie umiejętności do motywowania innych oraz łatwość jasnego i prostego przekazywania pomysłów, myśli i koncepcji, zarówno w formie ustnej, jak i pisemnej, współpracownikom, interesariuszom Fundacji i innym osobom,

– wykazywanie profesjonalizmu umiejętności pracy w zespole oraz elastycznego podejścia do pracy i w kontaktach z ludźmi.

III. ORGANIZACJA KONKURSU

Konkurs na przedmiotowe stanowisko obejmuje ocenę zgłoszeń, przeprowadzenie egzaminu i rozmowę kwalifikacyjną z osobami umieszczonymi na liście kandydatów na stanowisko.

A. OCENA ZGŁOSZEŃ

1. Lista kandydatów zostanie sporządzona na podstawie osób, które złożą swoje zgłoszenia (wypełniając oficjalny formularz zgłoszeniowy i przesyłając go do Fundacji w określonym terminie - patrz: część V) i spełnią ogólne warunki określone w części II A. Lista ta wraz z odpowiednimi zgłoszeniami zostanie przekazana komisji rekrutacyjnej. W celu ułatwienia obsługi administracyjnej zgłoszeń kandydaci proszeni są o złożenie, wraz ze zgłoszeniem, listu motywacyjnego i życiorysu w języku angielskim.

2. Komisja rekrutacyjna dokona oceny zgłoszeń i sporządzi listę kandydatów spełniających warunki szczegółowe określone w części II B.

Komisja swoje decyzje podejmować będzie wyłącznie w oparciu o informacje zawarte w zgłoszeniu, potwierdzone dokumentami uzupełniającymi. Kandydaci niespełniający wymaganych warunków rekrutacji określonych w części II lub ci, którzy nie dostarczyli dokumentów odpowiednio potwierdzających informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym w wymaganym terminie, zostaną wyeliminowani na tym etapie. Życiorys nie będzie traktowany jako dokument uzupełniający.

Najbardziej odpowiedni kandydaci na przedmiotowe stanowisko zostaną zaproszeni do przystąpienia do testów i rozmowy(-ów) kwalifikacyjnej(-ych), którą(-e) przeprowadzi komisja rekrutacyjna.

3. Informacja dla kandydatów

Po zakończeniu każdego etapu kandydaci zostaną poinformowani o decyzji podjętej w stosunku do ich osoby.

B. LISTA REZERWOWA

Fundacja sporządzi także listę rezerwową składającą się z odpowiednich kandydatów.

Lista ta będzie listą rezerwową, z której rekrutowane będą osoby w przypadku powstania dodatkowych nieobsadzonych stanowisk. Lista rezerwowa będzie ważna przez dwa lata od daty zamknięcia niniejszego konkursu, a jej ważność może zostać przedłużona. Wyłonieni kandydaci zostaną o tym fakcie odpowiednio poinformowani.

IV. WARUNKI ZATRUDNIENIA

Kategoria i stopień

Wyłoniony kandydat zostanie zatrudniony w grupie funkcyjnej AD, grupa zaszeregowania 8.

Miejsce zatrudnienia

Dublin, Irlandia. Od wyłonionego kandydata wymaga się, aby miejsce jego zamieszkania znajdowało się w rozsądnej odległości od siedziby Fundacji.

Wynagrodzenie

Początkowe podstawowe wynagrodzenie miesięczne będzie odpowiadać grupie funkcyjnej AD, grupa zaszeregowania 8, stopień 2 zgodnie z tabelą płac, która stanowi treść art. 66 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej i będzie zależało od wykształcenia i doświadczenia zawodowego kandydata. Wysokość wynagrodzenia zostanie odpowiednio podwyższona o dodatki określone w regulaminie pracowniczym.

Wynagrodzenie podlega podatkowi wspólnotowemu i innym potrąceniom określonym w regulaminie pracowniczym. Jest jednakże zwolnione z podatku krajowego.

Wynagrodzenie podlega irlandzkiemu współczynnikowi wyrównania, który obecnie wynosi 122,4 %.

V. ZGŁOSZENIA

Kandydaci muszą skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego znajdującego się w niniejszym wydaniu Dziennika Urzędowego. Formularz można także pobrać ze strony internetowej Fundacji pod adresem: www.eurofound.europa.eu. Po wypełnieniu i podpisaniu formularza należy go wysłać wraz z życiorysem i listem motywacyjnym sporządzonym w języku angielskim i kserokopiami wszystkich dokumentów uzupełniających (tj. dyplomy, zaświadczenia o pracy i inne dokumenty potwierdzające informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym), najlepiej listem poleconym, nie później niż do dnia 23 października 2006 r. (decyduje data stempla pocztowego), na adres:

Ms Aoife Caomhánach

Secretary to Selection Committee

(Reference EF/TA/05/08)

European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions

Wyattville Road

Loughlinstown

Dublin 18

Irlandia

e-mail: recruit@eurofound.europa.eu

VI. WAŻNE INFORMACJE DLA KANDYDATÓW

– Kandydaci muszą skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego, dołączonego do niniejszego ogłoszenia. Formularz zgłoszeniowy w formacie Word dostępny jest na stronie Fundacji pod adresem

www.eurofound.europa.eu,

– formularz zgłoszeniowy należy wypełnić w języku angielskim,

– dokumenty uzupełniające należy dołączyć do formularza zgłoszeniowego,

– zgłoszenia bez dokumentacji uzupełniającej nie zostaną rozpatrzone przez komisję rekrutacyjną,

– nie należy zszywać ani bindować zgłoszenia; taka prezentacja zwalnia proces rekrutacji, gdyż wszystkie okładki i inne oprawy są usuwane i wyrzucane,

– przygotowując swoje zgłoszenie, kandydaci nie mogą w żadnym wypadku odwoływać się do dokumentów, zgłoszeń ani żadnych innych formularzy złożonych w związku z wcześniejszymi zgłoszeniami,

– wybrani kandydaci, którzy otrzymają ofertę pracy, będą musieli przedstawić oryginał dyplomu, kwalifikacji akademickich lub świadectw pracy,

– dokumenty uzupełniające nie będą zwracane kandydatom,

– kandydaci na liście powinni zabrać ze sobą aktualne zdjęcie paszportowe na testy i rozmowę kwalifikacyjną,

– kandydaci są proszeni o bezzwłoczne zgłaszanie na piśmie wszelkich zmian adresu, z zaznaczeniem numeru konkursu,

– biegła znajomość języka irlandzkiego nie będzie traktowana jako spełnienie warunku znajomości drugiego języka UE,

– znajomość podanych w zgłoszeniu języków zostanie oceniona zarówno w mowie, jak i w piśmie,

– kandydatom przypomina się, że prace i obrady komisji rekrutacyjnej są poufne; kandydatom, ani żadnym innym osobom działającym w ich imieniu, nie wolno kontaktować się bezpośrednio lub pośrednio z komisją rekrutacyjną; wszelkie zapytania i prośby o informacje lub dokumenty związane z konkursem należy kierować do sekretarza komisji rekrutacyjnej, pani Aoife Caomhánach (e-mail: recruit@eurofound.europa.eu),

– zgłoszenia elektroniczne nie będą przyjmowane.

VII. OCHRONA DANYCH

Wszelkie dane osobiste udostępnione przez kandydata zostaną przetworzone zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych. Dane zostaną przetworzone jedynie w celach używania, zarządzania i uzupełnienia informacji wymaganych przez kandydata. Kandydat będzie miał prawo dostępu do danych osobowych oraz prawo do ich korekty w przypadku nieścisłości lub niekompletności. Pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych kandydat powinien kierować do osoby ds. danych osobowych na adres:

Data Protection Officer

European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions

Wyattville Road

Dublin 18

Irlandia.

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

grafika

______

(1) Czeski, duński, niderlandzki, angielski, estoński, fiński, francuski, niemiecki, grecki, węgierski, włoski, łotewski, litewski, maltański, polski, portugalski, słowacki, słoweński, hiszpański, szwedzki.

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024