Komunikat zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 - Przegląd zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych usług lotniczych pomiędzy Galway i Dublinem dokonany przez Irlandię.

KOMUNIKAT KOMISJI ZGODNIE Z ART. 4 UST. 1 LIT. A) ROZPORZĄDZENIA RADY (EWG) NR 2408/92

Przegląd zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych usług lotniczych pomiędzy Galway i Dublinem dokonany przez Irlandię

(2005/C 39/04)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE C z dnia 16 lutego 2005 r.)

1. Irlandia postanowiła dokonać przeglądu zobowiązania z tytułu wykonywania usług publicznych opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 66/05 z dnia 15 marca 2002 r. na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych, w zakresie regularnych usług lotniczych na trasie Galway-Dublin z mocą od dnia 22 lipca 2005 r.

2. Zobowiązanie z tytułu wykonywania usług publicznych jest następujące:

2.1 Minimalna częstotliwość i zdolność przewozowa:

a) Usługi muszą być wykonywane w ilości co najmniej trzech lotów powrotnych dziennie, przez 7 dni w tygodniu;

b) Każdego dnia, od poniedziałku do niedzieli, na trasie do i z Galway/Dublin, należy zapewnić minimum 135 miejsc dziennie (tj. minimum 270 miejsc w dwóch kierunkach).

Powyższe wymagania mają zastosowanie przez czas trwania każdego roku.

2.2 Rodzaj wykorzystywanych statków powietrznych:

a) Usługi muszą być wykonywane przy wykorzystaniu samolotów z kabiną ciśnieniową o minimalnej liczbie 30 miejsc pasażerskich;

b) Przewoźnicy powinni zwrócić uwagę na techniczne i eksploatacyjne warunki mające zastosowanie na lotniskach. W celu uzyskania dodatkowych informacji, proszę zwracać się do: Airports Division, Department of Transport, 44 Kildare Street, Dublin 2, p. Liam Keogh, tel: (353-1) 604 15 94, Fax: (353-1) 604 16 81, email: Liamkeogh@transport.ie;

c) Usługi będą wykonywane pomiędzy lądowiskami objętymi jurysdykcją Urzędu Lotnictwa Irlandii (Irish Aviation Authority).

2.3 Rozkład lotów:

W dni tygodnia, od poniedziałku do piątku, rozkład lotów musi obejmować poranny lot z Galway do Dublina i wieczorny lot z Dublina do Galway w celu umożliwienia pasażerom, włączając pasażerów w podróży służbowej, odbycia podróży w obie strony w ciągu jednego dnia. Taki wymóg ma zastosowanie przez czas trwania każdego roku.

2.4 Taryfy lotnicze:

a) Dopuszcza się stosowanie rozpiętości taryf lotniczych, z uwzględnieniem:

i) 1 maksymalnej taryfy w kwocie 75 EUR w każdym kierunku, w odniesieniu do minimum 80 % zdolności przewozowej na dzień, w każdym kierunku do i z Galway/Dublina;

ii) Żadne ograniczenia taryfowe nie mają zastosowania do pozostałej ilości miejsc odpowiadającej minimalnej dziennej zdolności przewozowej na danej trasie;

b) W przypadku wystąpienia nienaturalnego lub nieprzewidzianego wzrostu, niezależnego od przewoźnika, w elementach kosztów oddziaływujących na obsługę tras, taryfy lotnicze określone w wyżej wymienionej lit. a) ppkt i) mogą być raz w roku zwiększane, za wcześniejszą zgodą Ministra Transportu. Przewoźnik wykonujący usługę zostanie powiadomiony o nowej(-ych) taryfie(-ach) lotniczej (-ych). Nowa(-e) taryfa(-y) nie będzie(-dą) obowiązywać przed powiadomieniem o niej (nich) Komisji Europejskiej i opublikowaniem w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

2.5 Sprzedaż lotów

Loty muszą być sprzedawane na rynku przy wykorzystaniu co najmniej jednego systemu rezerwacji komputerowej. Przewoźnik powinien rozpowszechniać taryfy usług podlegających zobowiązaniom z tytułu wykonywania usług publicznych za pośrednictwem jednego z największych globalnych systemów dystrybucji związanych z podróżowaniem, lub uznanego w skali światowej systemu rezerwacji internetowej, lub powszechnie znanej strony internetowej związanej z podróżowaniem.

2.5 Ciągłość wykonywania usług:

a) Nie dopuszcza się, aby za wyjątkiem przypadków siły wyższej, liczba lotów odwołanych z przyczyn bezpośrednio możliwych do przypisania przewoźnikowi przekroczyła 2 % wymaganej minimalnej liczby lotów w skali roku;

b) Nie dopuszcza się, aby za wyjątkiem przypadków siły wyższej, liczba lotów opóźnionych o więcej niż 30 minut z przyczyn bezpośrednio możliwych do przypisania przewoźnikowi przekroczyła 20% wymaganej minimalnej liczby lotów w skali roku;

c) Przewoźnika obowiązuje co najmniej sześciomiesięczny okres wypowiedzenia przed zaprzestaniem wykonywania usług.

1 Ust. 2.4 lit. a) ppkt i) zmieniony przez sprostowanie z dnia 9 kwietnia 2005 r. (Dz.U.UE.C.05.87.3).

Zmiany w prawie

Mucha: Od 1 września obowiązek szkolny dla dzieci z Ukrainy

Od 1 września będzie obowiązek szkolny dla dzieci z Ukrainy, połączony z pobieraniem zasiłku 800 plus. Zapowiedziała to w środę wiceministra edukacji Joanna Mucha. Z przekazanych przez nią szacunkowych danych wynika, że do polskich szkół nie posłano prawdopodobnie ok. 75 tysięcy ukraińskich dzieci. Według Muchy często powodem takiej decyzji było przekonanie rodziców lub opiekunów, że bardzo szybko wrócą do Ukrainy.

Krzysztof Koślicki 12.06.2024
Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2005.39.4

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Komunikat zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 - Przegląd zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych usług lotniczych pomiędzy Galway i Dublinem dokonany przez Irlandię.
Data aktu: 16/02/2005
Data ogłoszenia: 16/02/2005