Komunikat Komisji na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 - Rewizja przez Szwecję zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych w odniesieniu do regularnych połączeń lotniczych na niektórych krajowych trasach lotniczych.

Komunikat Komisji na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92

Rewizja przez Szwecję zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych w odniesieniu do regularnych połączeń lotniczych na niektórych krajowych trasach lotniczych

(2005/C 27/06)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE C z dnia 3 lutego 2005 r.)

Rząd Szwecji podjął decyzję o rewizji zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych opublikowanych w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 106 z dnia 3 maja 2002 r. na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych. Zrewidowane zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych wejdą w życie z dniem 30 października 2005 r. na następujących krajowych trasach lotniczych:

Arvidsjaur - Sztokholm/Arlanda,

Gällivare - Sztokholm/Arlanda,

Hagfors - Sztokholm/Arlanda,

Hemavan - Sztokholm/Arlanda,

Lycksele - Sztokholm/Arlanda,

Storuman - Sztokholm/Arlanda,

Sveg - Sztokholm/Arlanda,

Torsby - Sztokholm/Arlanda,

Vilhelmina - Sztokholm/Arlanda oraz

Pajala - Lulea.

Zrewidowane zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych przedstawiono dla indywidualnych tras w załącznikach 1-10.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Arvidsjaur - Sztokholm/Irlanda

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolona jest maksymalnie jedna przerwa w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 2
sobota i niedziela 1

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 42.600.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

W przypadku lotu porannego przylot do portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 8.30. W przypadku lotu popołudniowego odlot z portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 19.30. Inne godziny odlotów oraz przylotów muszą być dostosowane do zapotrzebowania w sposób optymalny.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Samolot musi posiadać kabinę ciśnieniową i toaletę. Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Arvidsjaur - Sztokholm/Arlanda nie może przekroczyć kwoty 2.300 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raporty należy składać co kwartał kalendarzowy.

ZAŁĄCZNIK  II

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Gällivare - Sztokholm/Arlanda

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolona jest maksymalnie jedna przerwa w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 2
sobota i niedziela 1

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 61.800.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

W przypadku lotu porannego przylot do portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 8.30. W przypadku lotu popołudniowego odlot z portu lotniczego Arlanda nie może odbyć się później niż o godz. 19.30. Inne godziny odlotów oraz przylotów muszą być dostosowane do zapotrzebowania w sposób optymalny.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Samolot musi posiadać kabinę ciśnieniową i toaletę. Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Gällivare - Sztokholm/Arlanda nie może przekroczyć kwoty 2.550 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek w zakresie sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raportowanie powinno mieć miejsce co kwartał kalendarzowy.

ZAŁĄCZNIK  III

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Hagfors - Sztokholm/Arlanda

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolona jest maksymalnie jedna przerwa w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 2

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 4.500.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

W przypadku lotu porannego przylot do portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 8.30. W przypadku lotu popołudniowego odlot z portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 19.30. Inne godziny odlotów oraz przylotów muszą być dostosowane do zapotrzebowania w sposób optymalny.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Hagfors - Sztokholm/Arlanda nie może przekroczyć kwoty 1.800 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek w zakresie sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raporty należy składać co kwartał kalendarzowy.

ZAŁĄCZNIK  IV

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Hemavan - Sztokholm/Arlanda

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolone są maksymalnie dwie przerwy w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 1
niedziela 1

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 6.150.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

W przypadku lotu porannego odlot z portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 9.00. Inne godziny odlotów oraz przylotów muszą być dostosowane do zapotrzebowania w sposób optymalny.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Samolot musi posiadać kabinę ciśnieniową i toaletę. Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Hemavan - Sztokholm/Arlanda nie może przekroczyć kwoty 2.200 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek w zakresie sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raporty należy składać co kwartał kalendarzowy.

ZAŁĄCZNIK  V

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Lycksele - Sztokholm/Arlanda

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolona jest maksymalnie jedna przerwa w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 2
sobota i niedziela 1

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 39.900.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

W przypadku lotu porannego przylot do portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 8.30. W przypadku lotu popołudniowego odlot z portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 19.30. Inne godziny odlotów oraz przylotów muszą być dostosowane do zapotrzebowania w sposób optymalny.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Samolot musi posiadać kabinę ciśnieniową i toaletę. Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Lycksele - Sztokholm/Arlanda nie może przekroczyć kwoty 2.200 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek w zakresie sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raporty należy składać co kwartał kalendarzowy.

ZAŁĄCZNIK  VI

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Storuman - Sztokholm/Arlanda

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolona jest maksymalnie jedna przerwa w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 2
niedziela 1

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 22.050.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

W przypadku lotu porannego przylot do portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 8.30. W przypadku lotu popołudniowego odlot z portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 19.30. Inne godziny odlotów oraz przylotów muszą być dostosowane do zapotrzebowania w sposób optymalny.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Samolot musi posiadać kabinę ciśnieniową i toaletę. Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Storuman - Sztokholm/Arlanda nie może przekroczyć kwoty 2.200 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek w zakresie sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raporty należy składać co kwartał kalendarzowy.

ZAŁĄCZNIK  VII

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Sveg - Sztokholm/Arlanda

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolona jest maksymalnie jedna przerwa w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 2

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 8.100.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

W przypadku lotu porannego przylot do portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 8.30. W przypadku lotu popołudniowego odlot z portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 19.30. Inne godziny odlotów oraz przylotów muszą być dostosowane do zapotrzebowania w sposób optymalny.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Sveg - Sztokholm/Arlanda nie może przekroczyć kwoty 2.000 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek w zakresie sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raporty należy składać co kwartał kalendarzowy.

ZAŁĄCZNIK  VIII

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Torsby - Sztokholm/Arlanda

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolona jest maksymalnie jedna przerwa w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 2

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 4.050.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

W przypadku lotu porannego przylot do portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 8.30. W przypadku lotu popołudniowego odlot z portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 19.30. Inne godziny odlotów oraz przylotów muszą być dostosowane do zapotrzebowania w sposób optymalny.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Torsby - Sztokholm/Arlanda nie może przekroczyć kwoty 1.800 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek w zakresie sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raporty należy składać co kwartał kalendarzowy.

ZAŁĄCZNIK  IX

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Vilhelmina - Sztokholm/Arlanda

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolona jest maksymalnie jedna przerwa w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 2
niedziela 1

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 22.050.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

W przypadku lotu porannego przylot do portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 8.30. W przypadku lotu popołudniowego odlot z portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 19.30. Inne godziny odlotów oraz przylotów muszą być dostosowane do zapotrzebowania w sposób optymalny.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Samolot musi posiadać kabinę ciśnieniową i toaletę. Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Vilhelmina - Sztokholm/Arlanda nie może przekroczyć kwoty 2.200 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek w zakresie sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raporty należy składać co kwartał kalendarzowy.

ZAŁĄCZNIK  X

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Pajala - Lulea

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolona jest maksymalnie jedna przerwa w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 2

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 5.550.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

Rozkład lotów musi być dobrze dostosowany do odlotów oraz zapewniać bezproblemowe połączenia z lotami odrzutowymi na trasie Luleå/Kallax - Sztokholm/Arlanda oraz z lotami w przeciwnym kierunku.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Pajala - Luleå/Kallax nie może przekroczyć kwoty 700 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek w zakresie sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raporty należy składać co kwartał kalendarzowy.

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2005.27.7

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Komunikat Komisji na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 - Rewizja przez Szwecję zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych w odniesieniu do regularnych połączeń lotniczych na niektórych krajowych trasach lotniczych.
Data aktu: 03/02/2005
Data ogłoszenia: 03/02/2005