Wzory skierowania do komisji lekarskiej podległej ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych stosowanych w Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biurze Ochrony Rządu.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH 1
z dnia 19 grudnia 2014 r.
w sprawie wzorów skierowania do komisji lekarskiej podległej ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych stosowanych w Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biurze Ochrony Rządu

Na podstawie art. 30 ust. 2 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o komisjach lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych (Dz. U. poz. 1822) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Ustala się:
1)
wzór formularza skierowania do komisji lekarskiej podległej ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych:
a)
kandydata do służby w Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej lub Biurze Ochrony Rządu,
b)
funkcjonariusza Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej lub Biura Ochrony Rządu,
c)
funkcjonariusza zwolnionego z Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej lub Biura Ochrony Rządu, a także funkcjonariusza zwolnionego z tych służb, który ma ustalone prawo do emerytury policyjnej lub policyjnej renty inwalidzkiej,
d)
osoby niebędącej funkcjonariuszem Policji, Straży Granicznej lub Państwowej Straży Pożarnej, która w czasie korzystania lub w związku z korzystaniem przez te służby z jej pomocy poniosła uszczerbek na zdrowiu lub utraciła życie

- który jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;

2)
wzór formularza skierowania do komisji lekarskiej podległej ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych strażaków jednostek ochrony przeciwpożarowej oraz członków ochotniczej straży pożarnej, który jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
§  2. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2015 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

....................................................................

(pieczęć nagłówkowa organu kierującego)

...................................................................

(miejscowość, data)

SKIEROWANIE

do Rejonowej Komisji Lekarskiej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w

.......................................................................................................................................................

w celu:*)

ustalenia zdolności fizycznej i psychicznej kandydata do służby,

ustalenia stanu zdrowia oraz ustalenia zdolności fizycznej i psychicznej funkcjonariusza

do służby, jak również związku poszczególnych chorób ze szczególnymi warunkami

lub właściwościami służby,

ustalenia stopnia uszczerbku na zdrowiu funkcjonariusza doznanego wskutek wypadku

pozostającego w związku z pełnieniem służby albo choroby pozostającej w związku

ze szczególnymi warunkami lub właściwościami służby,

ustalenia związku śmierci funkcjonariusza z wypadkiem pozostającym w związku

z pełnieniem służby lub chorobą pozostającą w związku ze szczególnymi warunkami lub

właściwościami służby,

uznania funkcjonariusza, funkcjonariusza zwolnionego ze służby za inwalidę lub uznania

go za niezdolnego do samodzielnej egzystencji, jak również ustalenia związku albo braku

związku inwalidztwa ze służbą albo ustalenia związku albo braku związku śmierci ze

służbą funkcjonariusza i funkcjonariusza zwolnionego ze służby,

ustalenia stopnia uszczerbku na zdrowiu osoby niebędącej funkcjonariuszem, która

w czasie korzystania lub w związku z korzystaniem przez służby z jej pomocy poniosła

uszczerbek na zdrowiu oraz związku tego stopnia uszczerbku z tym zdarzeniem

albo śmierci z tym zdarzeniem,

_______________________

*) Właściwe zaznaczyć.

ustalenia zdolności do pracy funkcjonariusza zwolnionego ze służby, w celu określenia

grupy inwalidzkiej,

kontroli prawidłowości orzekania o czasowej niezdolności do służby z powodu choroby

lub prawidłowości wykorzystania zwolnienia lekarskiego przez funkcjonariusza,

orzeczenia o potrzebie udzielenia urlopu zdrowotnego funkcjonariuszowi.

1. Stopień, imię i nazwisko: ......................................................................................................

2. Imiona rodziców: ..................................................................................................................

3. Data i miejsce urodzenia: ......................................................................................................

4. Nr PESEL: .............................................................................................................................

5. Adres zamieszkania: .............................................................................................................

(województwo, miejscowość, kod pocztowy, ulica, nr domu)

6. Przydział służbowy: ..............................................................................................................

(jednostka organizacyjna, zajmowane stanowisko)

7. Funkcjonariusz przewidziany: ..............................................................................................

8. Data wstąpienia do służby: ...................................................................................................

9. Data zwolnienia ze służby: ...................................................................................................

10. Data powstania inwalidztwa; przyznana grupa inwalidztwa: ...............................................

11. Uwagi ....................................................................................................................................

12. Załączniki:*)

posiadane informacje i dokumenty, które dotyczą stanu zdrowia kandydata do służby,

funkcjonariusza, funkcjonariusza zwolnionego, funkcjonariusza zwolnionego ze

służby, który ma ustalone prawo do emerytury policyjnej lub policyjnej renty

inwalidzkiej,

opis stanowiska, charakteru i warunków służby,

opinia psychologiczna,

inne: ............................................................................................................................. .

............................................................................

(imienna pieczątka i podpis organu kierującego)

_________________________

*) Właściwe zaznaczyć.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

....................................................................

(pieczęć nagłówkowa organu kierującego)

...................................................................

(miejscowość, data)

SKIEROWANIE

do Rejonowej Komisji Lekarskiej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w

.......................................................................................................................................................

w celu ustalenia stopnia uszczerbku na zdrowiu:*)

strażaka jednostki ochrony przeciwpożarowej, który doznał uszczerbku na zdrowiu

w związku z udziałem w działaniach ratowniczych lub ćwiczeniach,

członka ochotniczej straży pożarnej, który doznał uszczerbku na zdrowiu w związku

z udziałem w działaniach ratowniczych lub ćwiczeniach.

1. Imię i nazwisko: .................................................................................................................

2. Imiona rodziców: ...............................................................................................................

3. Miejsce urodzenia: ..................................... numer PESEL ...............................................

4. Adres zamieszkania: ...........................................................................................................

(województwo, miejscowość, kod pocztowy, ulica, nr domu)

5. Jednostka, w której strażak lub członek ochotniczej straży pożarnej pełni służbę:

.......................................................................................................................................................

6. Uwagi:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

7. Załączniki:*)

opinia psychologiczna,

inne: .............................................................................................................................. .

..................................................................

(imienna pieczątka i podpis kierującego)

__________________________

*) Właściwe zaznaczyć.

1 Minister Spraw Wewnętrznych kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych (Dz. U. poz. 1265).

Zmiany w prawie

MSZ tworzy dodatkowe obwody głosowania za granicą

We Francji, Irlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii utworzono pięć dodatkowych obwodów głosowania w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zniesiono obwód w Iraku - wynika to z nowego rozporządzenia ministra spraw zagranicznych. Po zmianach łączna liczba obwodów poza granicami Polski wynosi 299.

Krzysztof Koślicki 28.05.2024
Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2014.1897

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wzory skierowania do komisji lekarskiej podległej ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych stosowanych w Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biurze Ochrony Rządu.
Data aktu: 19/12/2014
Data ogłoszenia: 24/12/2014
Data wejścia w życie: 01/01/2015